WTCR - Girolami kezdett az élen, a magyarok visszafogottak voltak az FP1-ben
Girolami kezdett az élen, a magyarok visszafogottak voltak az FP1-ben
Fotó: fiawtcr.com

Girolami kezdett az élen, a magyarok visszafogottak voltak az FP1-ben

LantiLanti
2020/09/11 19:49
Pénteken kezdetét vette a zolderi WTCR-hétvége hivatalos programja, amivel elindult az alaposan elcsúsztatott 2020-as szezon. A mai napra egy darab 45 perces szabadedzés került az asztalra. 

A csütörtöki teszttel ellentétben itt már minden csapat a versenyen is használni kívánt alkatrészekkel (motor, turbó) ment, és a szabadedzésen már a korlátozott gumihasználat volt érvényben. 

Az első edzés általában az alapbeállítás kipróbálásáról és a finomhangolásról szól a csapatoknál, így az eredmény még mindig nem reprezentatív, de már egy fokkal közelebb vagyunk a valós képhez. És ez a kép magyar szempontból egyelőre felemás.

A leggyorsabb időt Nestor Girolami futotta a Honda Civic Type-R TCR-el (1:36.450), ami Tassi Attila szempontjából jó hír. Az All-Inkl.com Münnich Motorsport magyar pilótája hetedik lett, szűk négy tizeddel a márkatárs mögött. A Honda erejét mutatja, hogy Esteban Guerrieri harmadikként zárt, és Tiago Monteiro is befért a top10-be.

Abba a top10-be, amelyben egyetlen Hyundai sincs. Jeleztük mi is előre, és Michelisz Norbi is figyelmeztetett: a -2.5% motorerőnek meglesz a következménye. Egyelőre látjuk. A Hyundai i30 N TCR-ek közül ismét a magyar pilóta volt a legjobb, ám ez csak a 11. helyhez volt elég, öt és fél tized hátrányban.

Michelisz-zolder-fp1.jpg

Sajnos Norbi legjobb részidőit összeadva sem fogunk vigyorogni, az ideális köridő alig egy századdal jobb. Az Engstler Motorsportnál versenyző Nicky Catsburg 12., Gabriele Tarquini 16., Luca Engstler 17. lett. Csak remélni tudjuk, hogy a pilóták a mérnöki csapattal együtt találnak némi megoldást. 

A nagy rivális Lynk & Co egy fokkal jobban áll, náluk Yvan Muller bekerült az első ötbe, és csak két tizedet kapott Girolamitól. És ehhez még vegyük hozzá, hogy legjobb szektoridőivel második lett volna Girolami ideális köre mögött. 

Kiválóan kezdtek viszont az alacsonyabb hasmagassággal megsegített Audi RS3 LMS TCR-ek, Gilles Magnus második, Nat Berthon negyedik, Tom Coronel pedig hatodik lett első nekifutásra. 

zengo-zolder-teszt-2020.jpg

A Zengő Motorsport továbbra is a mezőny végét foglalja el, ám velük kapcsolatban most még nem árt a türelem. Csütörtökön jöttek meg az autók, az teszten jóval kevesebbet mentek, mint a többiek, és az FP1-is inkább egy hosszabb rendszerellenőrzés volt nekik. Jó hír, hogy Boldizs Bence és Kismarty-Lechner Gábor 19, Mikel Azcona pedig 18 kört tett meg. 

Az FP1 végeredménye:

FP1-zolder-2020.jpg

Szombaton pörög tovább a zolderi idénynyitó, 9:40-től jön a második szabadedzés, 14:00-tól pedig az időmérő az Eurosport 1. Annyit már most elárulhatunk, hogy egy meglepetés új szakkommentátorral. 

Hozzászólások