WTCR - Yvan Muller: amikor én lettem bajnok, nem sírtam. Most igen.
Yvan Muller: amikor én lettem bajnok, nem sírtam. Most igen.
Fotó: fiawtcr.com

Yvan Muller: amikor én lettem bajnok, nem sírtam. Most igen.

LantiLanti
2020/11/19 08:22
Yann Ehrlacher bajnoki címével zárult a 2020-as WTCR szezon, a francia pilóta 24 évesen minden idők legfiatalabb FIA túraautó-bajnoka lett.

Abban, hogy hét év alatt a semmiből a csúcsra ért, nagy szerepe van nagybátyjának, a négyszeres világbajnok Yvan Mullernek, aki az utóbbi években kicsit háttérbe szorította saját pályafutását, és mindent arra tett fel, hogy unokaöccse kihozza magából a maximumot. 

Amikor a második Motorland Aragoni hétvége előtt arról kérdeztük Mullert, milyen érzésekre számít, ha Ehrlacher bajnok lesz, még úgy tűnt, nem tulajdonít nagy jelentőséget a témának, de vasárnap végül mégis elsodorták az érzelmek.

"Boldogabbnak érzem most magam, mint amikor én magam lettem bajnok. Amikor én a csúcsra értem, nem sírtam, most viszont kicsordultak a könnyeim az autóban. Sőt most, amikor beszélünk, újra a határán vagyok" - mondta Muller a futamok után .
"Én már régen versenyeztem, amikor ő még olyan kicsi volt, hogy a vállamon hordtam. Akkor el sem tudtam képzelni, hogy idáig jutunk."

Muller-ehrlacher-gyerekkent.jpg

"Amikor egy nap odajött, és azt mondta: 'versenyezni szeretnék', azt feleltem neki: 'rendben van, segítek, ahogy csak tudok, de akkor bíznod kell bennem, és azt kell tenned, amit mondok. És jobbá kell válnod nálam.' Mostanra jobb is lett. Elvégezte a munkát, és túlnőtt rajtam."

Ehrlacher soha sem titkolta, hogy mindent a nagybátyjától tanult, és szerinte ennek köszönhető, hogy rendes alapok nélkül is ilyen hamar eljutott a bajnoki címig.

"Mindent ő tanított meg nekem a nulláról. Még gokartban sem ültem előtte. Hét évvel ezelőtt úgy vágtam bele ebbe az egészbe, hogy nem ültem versenyautóban, most pedig világbajnok vagyok. Hihetetlen" - mondta Ehrlacher.

A Cyan Racing Lynk & Co pilótája 2013-ban a Volkswagen Scirocco kupában kezdett el versenyezni, majd nagybátyja csapatában kipróbálta magát az Európai Le Mans Sorozatban (ELMS), ahol első szezonjában (2016) futamot nyert az LMP3-ban. 

2017-ben mutatkozott be a WTCC-ben az RC Motorsportnál egy Lada Vestával, és ott is egyből futamgyőzelemig jutott: az első argentin versenyt nyerte meg.

A WTCR hajnalán először az All-Ink.com Münnich Motorsporthoz került, majd 2019-ben igazolt a Lynk & Co-hoz, akikkel idén csúcsra jutott. 

Hozzászólások