WTCR - Rövidebb lesz a 2021-es WTCR-naptár a költségcsökkentés jegyében
Rövidebb lesz a 2021-es WTCR-naptár a költségcsökkentés jegyében
Fotó: fiawtcr.com

Rövidebb lesz a 2021-es WTCR-naptár a költségcsökkentés jegyében

LantiLanti
2020/09/23 11:27
Fura érzés, mikor az első forduló után már a jövő évi versenynaptár a téma, de az idei olyan év, amelyben az a furcsa, ha valami nem furcsa.

A Túraautó Világkupát szervező Eurosport Events vezetője nemrég egy interjúban elmondta, jövőre kettővel kevesebb hétvégét rendeznek a költségcsökkentés jegyében, de a tervek szerint így is szeretnének visszatérni Ázsiába. 

Egyelőre viszont senki sem tudja, milyen lesz a helyzet a világban egy év múlva, így a bajnokság beugró helyszínekkel is készül, ha az ázsiai túra ellehetetlenülne. 

"Az összes bajnokság promótere ugyanazzal a problémával néz szembe. F1, MotoGP, Superbike, WRC, WEC, Formula E, és velük együtt mi is. Senki sincs abban a helyzetben, hogy garantálja, jövőre biztosan tudunk majd Ázsiában versenyezni. Még a kormányok sem. Tervezzük a versenynaptárt de jelen pillanatban még nem kizárható, hogy megint Európában kell maradnunk" - mondta Francois Ribeiro a TouringCarTimes-nak. 
"Természetesen nem örülnénk, ha így alakulna. Aláírt szerződéseink vannak, és amúgy is nagyon szeretnénk visszatérni Ázsiában; Makaóra, Kínába és Koreába. De látni kell a valóságot. Meg tudjuk majd szervezni a szállítást? Nyitva lesznek a határok a külföldiek előtt? Lesznek légijáratok? Lesz érvényben valamilyen karantén?"

Ribeiro megerősítette, az Eurosport Events egy nyolc helyszínes versenynaptárral készül 2021-re, amelyből három lenne Ázsiában, a többi Európában. A két hétvége mínusz oka, hogy a bajnokság vezetője komoly gazdasági és iparági nehézségekkel számol jövőre, így első számú prioritás lesz a költségcsökkentés. A nyolc forduló mindegyikén két futamot terveznek.

ribeiro-zolder-wtcr-2020.jpg

"A csapatoknak megígértem, az FIA-val pedig már meg is állapodtam abban, hogy jövőre 8 forduló lesz, és egy hétvégén maximum 2 futam, mivel 2021-ben kritikus fontosságú lesz a kiadások leszorítása. Van az öt Európai helyszín, és mellette az a három ázsiai ahova idén mentünk volna, tehát Korea, Kína és Makaó. De lesz egy csak Európai helyszíneket tartalmazó B-terv is."

A WTCR első embere kiemelte, a körülményekhez képest elégedett az idei szezonnal, és hozzátette, olyan kihívásokkal találták magukat szembe, melyekre semmi sem készít fel. 

"A körülményeket látva hálásnak kell lennünk. A 22 autó nem rossz szám, és a színvonal is rendben van. Sajnos elvesztettünk olyan neveket, mint Johan Kristoffersson vagy Rob Huff, de szerintem így is jó munkát végeztünk a tél során."
"Senki és semmi nem tudott felkészíteni minket arra, amin keresztülmentünk. Nincs olyan tréning, iskola vagy szeminárium, ami ilyen jellegű sokkal foglalkozik. Egy pillanat az egész, és az összeomlás szélén állsz."
"De az FIA-val, a csapatokkal és a WSC-vel közösen meghozott döntések helyesnek bizonyultak. Én voltam az egyik, ha nem az első, aki lefújta az ázsiai fordulókat, és a nyár végére halasztottam a bajnokság kezdetét. Újra nyitottuk a nevezést, csökkentettük a költségeket és keresztülvittük az újoncok bajnokságának koncepcióját."

Ribeiro nem számít nagy fellélegzésre 2021-ben, sőt, szerinte a következő év sok szempontból nehezebb lesz, mint az idei. 

Hozzászólások