
WTCC súlytáblázat - Spa
A hétvégén visszatér a világ egyik legjobb versenypályájára a WTCC, 2005 után ismét túraautó világbajnoki futamot rendeznek Spa-Francorchamps-ban. A fordulók előtti felvezetés fontos pillanata az aktuális súlytáblázat nyilvánosságra hozása.
Ez ma megtörtént, ám sok változást nem tapasztalhatunk Moszkvához képest, sőt, gyakorlatilag minden ugyanúgy maradt, mint az oroszországi hétvége előtt.
A pluszsúlyokat az elmúlt három hétvége (Szlovákiaring, Salzburgring, Moszkva) időeredményeiből számítják. A szabályoknak megfelelően valamennyi márka esetében a két legjobb pilóta két legjobb idejét veszik az időmérőről valamint a futamokról, és ezek átlagainak különbsége határozza meg, hogy melyik típus milyen ballasztot kap.
Továbbra is a Citroené a referencia idő, így a francia márka kapja a maximális, 60 kilós pluszsúlyt. Moszkva azonban a két legközelebbi rivális hátrányán sem változtatott, a Honda és a Chevrolet lemaradása továbbra is 0.7 másodperc, azaz mindkét márka +20 kilót kapott Spa-ra.
A Lada egyetlen tizeddel került közelebb az elejéhez, 2.3-ról 2.2-re csökkent a hátrányuk, ám ez még mindig messze van attól, hogy "kiérdemeljenek" legalább egy morzsányi ballasztot, azaz az oroszok továbbra is a gyári minimumnak számító 1100 kg-on mehetnek.
A spai hétvégére érvényes pluszsúly táblázat:
Típus | Különbség | Pluszsúly | Spa |
Citroen C-Elysée | 0,0 s | + 60 kg | 1160 kg |
Honda Civic | 0,7 s | + 20 kg | 1120 kg |
Lada Granta | 2,3 s | + 0 kg | 1100 kg |
Chevrolet Cruze | 0,7 s | + 20 kg | 1120 kg |