
WTCC súlytáblázat - Makaó
Az FIA kiadta az idei utolsó WTCC súlytáblázatot, a makaói versenyhétvégén egyedül a Chevrolet-k tömege változik, a Citroenek, a Hondák és a Ladák pontosan ugyanannyi ballaszttal mennek majd, mint a megelőző suzukai forduló alkalmával.
A pluszsúlyokat az elmúlt három hétvége (Peking, Sanghaj, Suzuka) időeredményeiből számítják. A szabályoknak megfelelően valamennyi márka esetében a két legjobb pilóta két legjobb idejét veszik az időmérőről valamint a futamokról, és ezek átlagainak különbsége határozza meg, hogy melyik típus mennyi ballasztot kap.
Japánban a második futamot leszámítva ismét nagy fölényben volt a Citroen, így aztán a legkevésbé sem lepődünk meg azon, hogy - akárcsak valamennyi eddig fordulón - ezúttal is a francia márka pilótái cipelik majd a maximális, +60 kilós ballasztot. Pechito López, Yvan Muller és Sebastien Loeb tehát maximum a tesztek alkalmával próbálhatja ki, hogyan viselkedik gyári minimumon a C-Elysée; illetve reménykedhetünk, hogy jövőre már a versenyhétvégéken is sor kerülhet némi súlycsökkentésre náluk, hiszen az azt jelentené, hogy valamelyik márka megelőzte őket az átlagidőben.
Futamot ugyan nem nyert, ám főleg egy körön igen versenyképes volt a Chevrolet Japában, ez az átlagidőkben is megmutatkozik, Tom Coronel és márkatársai egy tizeddel közelebb kerültek a Citroenhez, és így az idei szezon során harmadszor is megkapják a +40 kilós csomagot. Ennél közelebb idén senki sem került a franciákhoz.
A Honda viszont Gabriele Tarquini futamgyőzelme ellenére sem közeledett eleget a bajnok márkához, a japánok átlagos lemaradás továbbra is 0,6 másodperc, azaz náluk marad a Suzukában már jól megszokott +30 kilós ballaszt.
A legfrissebb súlytáblázatból az is kiderül, hogy a Citroen mellett a Lada jelentette idén az abszolút állandóságot, az oroszok ugyanis minden hétvégén gyári minimumsúlyon mehettek. Ez tehát Suzuka után sem változik, sőt James Thompsonék hátránya egy tizeddel még nőtt is a Japán előtti állapothoz képest, azaz maximálisan "megérdemelt" a +0 kg.
A makaói hétvégére érvényes pluszsúlyt táblázat:
Típus | Különbség | Pluszsúly | MAK |
Citroen C-Elysée | 0,0 s | + 60 kg | 1160 kg |
Honda Civic | 0,6 s | + 30 kg | 1130 kg |
Lada Granta | 1,6 s | + 0 kg | 1100 kg |
Chevrolet Cruze | 0,5 s | + 40 kg | 1140 kg |