WTCR - Boardman újra a Q2-ben
Boardman újra a Q2-ben

Boardman újra a Q2-ben

LantiLanti
2013/11/16 14:47

Boardman_Mac_arc

Egy igen hosszú rossz sorozatnak vetett véget tegnap Tom Boardman, a Special Tuning Racing brit pilótája Makaón idén először végre bejutott a Q2-be a fekete-fehér SEAT Leónnal. A korábbi BTCC futamgyőztes, brit és spanyol SEAT kupa bajnok számára rendkívül hányattatott volt a szezon első kétharmada, a hajrára viszont összeállni látszik a kép.

Marrakeshben indult a vesszőfutás a bemelegítő edzésen elszenvedett balesettel, amelyet követően kétszer is motort kellett cserélni, és végül a csapat úgy döntött, kihagyja a salzburgi és a moszkvai fordulót, hogy rendesen átnézhessék a SEAT-ot. Portóban aztán jött az ütközés Darryl O'Younggal, és az argentin hétvége is mehetett a levesbe.

Sonoma óta viszont Boardman folyamatosan javuló formát mutat, Sanghajban pedig megvolt az áttörés, megszerezte első pontjait az első futamon elért 9. hellyel (a másodikon is közel járt, 11. lett). A makaói Q2-es szereplés (12. lett) pedig azt sejteti, hogy a kínai teljesítmény nem csak véletlen fellángolás volt. Még Makaó előtt beszélgettünk a fortoni pilótával.

"Úgy érzem, a szezon korábbi szakaszaiban sem vezetem rosszul, de egyszerűen minden összeesküdött ellenünk. Sanghajra is felépítettük a stratégiánkat, amihez végig ragaszkodtunk. Már a futamok előtt éreztem, sikerült jól beállítanunk az autót, és ennek köszönhető, hogy pontokat tudtam szerezni" - mondta Boardman a WTCC Blognak.

A sok sikertelen időmérő edzésnek némi előnye is volt Boardman szerint: egész évben gyakorolhatta a felzárkózás művészetét.

Boardman_kina_str_seat

"Ha nem tudod rendszeresen az első tízbe kvalifikálni magad, akkor kénytelen vagy sokat gyakorolni a mezőnyben való előretörést. Nekem erre idén elég sok lehetőségem volt. Szerintem egyébként a sanghaji első futamon még előrébb is végezhettem volna, ha nem rövidítik le távot."

Még mindig Kínánál maradva, Boardman nagy csatát vívott Tiago Monteiro-val, és össze is koccant a két autó, mielőtt az megelőzte a portugált. Erről az esetről is kikértük a véleményét.

"Azt gondolom, mindig is jellemző volt rám a tiszta versenyzés. Ennél az esetnél én szélesen, az ideális íven mentem, míg Tiago a belső, védekező vonalra helyezkedett. Rendre gyorsabb voltam a kanyarok után, ő pedig láthatóan küzdött a tapadással, egyre korábban fékezett. Valóban összeértünk, de nem volt szándékos; azért történt, mert ott már nagyon nagy volt köztünk a tempókülönbség. A túraautózás a szoros küzdelemről szól, ezért annyira élvezetes."

"Mindig meg kell maradni a sportszerűség szintjén, de fontos a határozottság, és egy kis koccanás bizony néha elkerülhetetlen" - magyarázta Boardman.

A használt versenyautós portálok bogarászóinak már hetekkel ezelőtt feltűnt, hogy az STR árulja a két 1.6 turbós SEAT Leónt, ám a cél továbbra is a WTCC, bár náluk is nagy a bizonytalanság.

"Még javában dolgozunk a 2014-es terveken. Szeretnék a WTCC-ben maradni, és egy új fejlesztésű autóval versenyezni. A SEAT-okat valóban áruljuk, de még az sem teljesen kizárt, hogy végül azokkal versenyzünk tovább. Remélem a következő hetekben sokat tisztul majd a kép" - zárta Boardman.

A brit pilóta tehát a 12. helyről kezd majd a makaói futamokon, és újra a pontszerzés lesz a cél.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások