WTCR - Volvo: változásra várva
Volvo: változásra várva

Volvo: változásra várva

LantiLanti
2013/09/26 20:58

Dahlgren_volvo_hung

Napokkal ezelőtt elkezdtük már szervezni a beszélgetést Alexander Murdzevski-Schedvinnel, a Volvo kereskedelmi igazgatójával, de valahogy mindig halasztódott a dolog. Talán pont arra várt, hogy megtörténjen a hivatalos bejelentés, amelyet ma reggel mi is közöltünk: a sanghaji fordulón ismét rajthoz áll az S2000-es C30, Thed Björkkel a volán mögött.

A hír persze nagyon sokat nem változtatott a beszélgetésünk témáján, alapvetően arra voltam kíváncsi, hogyan áll jelen pillanatban a svéd márka a WTCC-vel. Mert azt eddig is tudtuk, hogy figyelemmel kísérik a bajnokságot, de született-e bármilyen döntést, és ha nem, mik motiválhatnak egy jövőbeli határozatot? Ám először természetesen a sanghaji vendégszereplés került szóba.

"Kína több szempontból is fontos a Volvo számára (többek között kínai Geely a gyár jelenlegi tulajdonosa), és szerettünk volna elindulni ott egy komoly túraautó versenyen, amiből jelenleg még nincs sok Ázsiában. 2011-ben, amikor a WTCC-ben versenyeztük, a Tianma pályán rendezték a kínai fordulót, ami - maradjunk annyiban - nem a legmegfelelőbb helyszín volt. Emellett, ahogy a bejelentéskor is elmondtam, testközeli tapasztalatokat akarunk szerezni arról, hogy hol is áll ma a Túraautó Világbajnokság" - mondta a WTCC Blognak Murdzevski-Schedvin.

Emellett fontos szempont lehet, hogy az új szabályok miatt ez az utolsó alkalom, hogy a Volvo C30 jelenlegi formájában valós esélyekkel szálljon harcba a WTCC-s riválisokkal. Ez lehet tehát a jobb sorsra érdemes C30 1.6T búcsúversenye. Már csak azért is, mert típus gyártását a V40 idei megjelenésével leállították.

Volvo_c30_hatulrol

Adta magát a kérdés, változott-e valamennyit az autó 2011 óta.

"Egy versenycsapat sosem alszik. A 2011-es szezon során rengeteg adatot gyűjtöttünk az autóról, amelyeket kielemeztünk, és az eredmények alapján történt némi fejlesztés például a motoron. De semmi drasztikus."

Mint az korábban többször is elhangzott, a C30-as programot nem azért fújták le a tulajdonosok, mert nem láttak fantáziát a WTCC-ben, vagy mert nem voltak elégedettek az eredményekkel.

"Ha a C-szegmensbe tartozó "kisautókról" van szó, akkor továbbra is úgy látjuk, hogy a WTCC a lehető legjobb bajnokság. A Volvo jelenleg rendelkezik is olyan autóval, amely ebbe a kategóriában tartozik, ez a V40, ám egyelőre nem született olyan döntés, hogy rajthoz álljunk vele a világbajnokságon."

"A WTCC egy globális bajnokság, ahová a gyártók azokat az autókat viszik, amelyeket világszerte értékesítenek. Ilyen például a Honda Civic. A V40-et azonban egyelőre nem áruljuk globálisan."

"Az S60 ellenben egy olyan modell, amely világszerte elérhető, és ezért helyeztük a motorsport programunk középpontjába. Nagy kár, hogy az S60 nem piaci ellenfele a WTCC mezőny jelenlegi résztvevőinek, és nem látunk sok fantáziát abban, hogy ez a típus mondjuk a Honda Civic ellen versenyezzen. A 3-as BMW már jobb rivális lett volna, de ők sajnos kiszálltak" - folytatta Murdzevski-Schedvin.

Volvo_c30_oldalrol

A helyzet tehát viszonylag egyszerűnek tűnik. Mihelyst úgy alakulnak a piaci igények, hogy megindulhat a Volvo V40 globális értékesítése, a svéd gyártó komolyan elkezd majd foglalkozni a WTCC-s szereplés lehetőségével. Addig viszont marad az S60, amellyel a három legfontosabb Volvo-piacon, az Egyesült Államokban, Ausztráliában és Svédországban akarnak versenyezni.

Murdzevski-Schedvint az új WTCC-s szabályokról is kifaggattuk, ám azt leszögezte, hogy ez nem a Volvo, hanem csak saját véleménye.

"Nagyon tetszik az az irány, amelyet a WTCC az új szabályokkal vett. A Volvo már az ETCC-s időkben is tagja volt a bajnokságnak, aztán 2005 környékén kezdett szokássá válni az úgynevezett teljesítmény kiegyenlítés (Ballance of Performance). Ez egy nagyon káros dolog volt, hiszen ez egész abból állt, hogy néhány gyártó folyton Marcello Lottinál kilincselt bizonyos engedményekért. Aztán bejött az 1.6 turbó, ami sokat javított a helyzeten, az új szabályoknál pedig gyakorlatilag eltörölték ennek a lehetőségét."

"Számomra nem az a legfontosabb, hogy erősebbek lesznek az autók, hanem hogy dögösebb lesz a megjelenésük. Ez egy világbajnokság, és fontos, hogy az autók izgalmasak legyenek, és ne úgy nézzenek ki, mint az a kocsi, amivel az édesanyám boltba jár."

"Az új szabályok eltörlik az évek során kialakult különbségeket is. A Chevrolet például dobhatja ki az ablakon azt a rengeteg adatot, amit eddig összegyűjtött. Ilyenkor jó egy új gyártónak beszállni."

Ilyenkor lenne jó a Volvónak is beszállni, ám erre egyelőre várni kell. Reméljük nem sokáig. Búcsúzóul Alex még megkérdezte, megyek-e Sanghajba. Mondtam, hogy sajnos nem, de azért az elmeséltem neki, hogy Magyarországon milyen népszerűségnek örvendett a Volvo C30 program, és hogy annak idején milyen sokan szerették volna Michelisz Norbit egy Volvóban látni.

"Micheliszt bármikor szívesen leigazolnám, mert nagyon jó versenyző, és kedves srác. Egyébként is, a motorsportban egy dolgot megtanultam: mindig hagyj nyitva minden ajtót, mert sosem lehet tudni..." - zárta Murdzevski-Schedvin.

Michelisz Norbiról egyelőre lemaradt a Volvo, de a mondás bölcs: résnyire azért maradjon nyitva ez az ajtó is.

Fotó: WTCC Media Írta: Lanti

Hozzászólások