WTCR - Virtuális gyártó bajnokság
Virtuális gyártó bajnokság

Virtuális gyártó bajnokság

LantiLanti
2013/06/04 19:33

Aut_parcferme

Idén eddig elég kevés szó esett a gyártók bajnokságáról, ennek oka, hogy mindössze ketten adták le nevezésüket (és fizették be a vaskos 300 ezer eurós díjat): a Honda és a Lada. A WTCC-ben résztvevő másik három márka különböző okok miatt nem iratkozott fel. A Chevrolet teljesen kiszállt a bajnokságból, az RML pedig örült, hogy az induláshoz szükséges zsetont összekaparták. A BMW úgy nyilatkozott, inkább a 320 TC fejlesztésére költik a nevezési díjat, a SEAT pedig azzal indokolta a távolmaradást, hogy időközben kijött a León újabb verziója, és nem akarnak pénzt költeni a régi reklámozására.

A Honda és a Lada idei versenyfutása inkább a macska-egér játékhoz hasonlít. Az eddigi 10 futamból csak négyszer fordult elő, hogy nem a japánok vitték haza a maximális pontszámot, és 5 forduló után 169 pont előnnyel vezetnek az oroszok előtt.

De vajon mi lenne, ha a másik három márka is benevezett volna? Erre kerestük a választ, amikor "újraszámoltuk" a gyártói pontokat, valamennyi típus figyelembe vételével.

A gyártók bajnokságába minden futamon az adott márka két legjobb helyezést elérő képviselőjének pontjai számítanak bele, úgy, hogy a többieket kiveszik a rangsorból. Hosszas magyarázás helyett vegyünk egy példát, és mindenki számára világos lesz a helyzet.

Feltételezett futamunkon a következő volt a befutó: 1. Michelisz (Honda), 2. Tarquini (Honda), 3. Muller (Chevrolet), 4. Monteiro (Honda), 5. Huff (SEAT).

Michelisz és Tarquini helyezéseink köszönhetően a Honda 25+18=43 pontot gyűjtött. Harmadikként Muller 15 pontot szerzett a Chevynek, a negyedik helyezett Monteiro eredményét viszont most nem vesszük figyelembe, hiszen csak a két legjobb hondás számít. A gyártók bajnokságának szempontjából tehát Huff lett a negyedik, és így 12 pontot szerzett a SEAT-nak, annak ellenére, hogy az egyéni pontversenyben csak tízet kapott az ötödik helyért.

Szóval akkor íme az igazság pillanata, így festene a gyártók bajnoksága 5 forduló után, ha minden márka benevezett volna:

1. Chevrolet: 378 pont.

2. Honda: 244 pont.

3. SEAT: 213 pont.

4. BMW: 184 pont.

5. Lada: 45 pont.

A Chevrolet pályán látott fölénye a pontokban is megmutatkozik, 134 pontos előnnyel vezetnek.

Muller_Aut_chevrolet

Ami talán érdekes lehet, hogy a Honda nem az amerikai márkával, hanem inkább a SEAT-tal és a BMW-vel van versenyben a második helyért. A spanyolok hátránya mindössze 31 pont, a bajorok pedig 60 pontos lemaradással követik a japánokat. Persze nem szabad elfelejteni, hogy a Honda csak három autóval rendelkezik, míg a Chevrolet és a SEAT öt, a BMW pedig hét állandó kocsival képviselteti magát a mezőnyben, ami komoly különbség.

Néhány érdekesebb statisztika is kiviláglott a számolgatás közben.

Az eddigi öt forduló során már kétszer is előfordult, hogy a Chevy az összes megszerezhető pontot elvitte, Mullerék Monzából és a Salzburgringről is 95 ponttal tértek haza.

A Honda eddigi legrosszabb hétvégéje a marrakeshi volt, amikor a kieséseknek és műszaki hibáknak köszönhetően csak 27 pontot gyűjtöttek. Viszont sokat köszönhetnek a szlovákiai fordulónak, amikor még a Chevrolet-t is lenyomták pontszámban.

Épp ellenkezőleg, a SEAT-ok Marrakeshben voltak a legjobbak, az utcai pályán csak 8 pont választotta el a spanyolokat, hogy a legeredményesebb márkaként zárják a hétvégét. Ami a SEAT és a BMW csatájából szembetűnő, hogy a spanyolok jóval több pontot szereztek az időmérőkön. A SEAT hatszor volt benne a legjobb ötben, és összesen 11 pontot gyűjtött, ezzel szemben a bajorok mindössze két pontot vittek haza a kvalikról.

A leggyengébb mutatókkal a Lada rendelkezik, ám az oroszok mindössze két autóval rendelkeznek a mezőnyben, ráadásul elképesztő balszerencse hullám sújtotta őket az év első felében. Kíváncsian várjuk, hogy a szezon folytatásában képesek lesznek-e túllépni az ígéretes jelzőn, és bekerülni az eredményesek körébe.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások