WTCR - Utálom Suzukát!

Utálom Suzukát!

LantiLanti
2012/10/21 11:03

Ez nem lesz egy hosszú beszámoló, mert olyan nagyon nincs miről írni. Utálom Suzukát, és nem értem, hogy a tavalyi után miért kellett megint ezen a libakergetőn rendezni egy világbajnoki fordulót. Megértem, hogy így olcsóbb, nem kell annyi sportbíró, stb-stb, de ez senkinek nem jó. Az pedig, hogy Norbi kiesett, csak ront a helyzeten. Valószínűleg, ha mindkét futamon Ő nyer, akkor most baromira szeretném Suzukát... De egyébként katasztrófa.

Az első futam még rendben volt, Norbi az elején elbukott két helyet, utána viszont Yoshimoto hibázott, és őt visszaelőzte. A verseny legérdekesebb meccse közte és Tom Boardman között zajlott, a legtöbbet őket mutatta a kamera. Norbi a célegyenes utáni kanyarban sokkal gyorsabb volt, többször is bele kellett fékeznie, hogy ne legyen ütközés a vége. Egyszer neki is csúszott Boardmannek, aki majdnem keresztbe állt, de nem előzte meg.

"Mi szeretünk sportszerűen játszani, nem úgy mint egyesek. Nem lett volna tisztességes dolog, ha Norbi ott előz, ráadásul valószínűleg kapott volna egy áthajtásos büntetést" - mondta Zengő Zoli az Eurosport közvetítése alatt.

Így viszont maradt a meddő körözgetés a brit srác mögött, és a 14. hely. Bennani késői visszaesése miatt Norbi végül egy pontot szerzett a Yokohama értékelésben, amit Alex MacDowall nyert meg Alekszej Dudukalo és Pepe Oriola előtt. A futamon abszolút Chevy fölényt láttunk, Alain Menu hibátlan versenyzéssel győzött, Yvan Muller és Rob Huff előtt, Tiago Monteiro pedig pontot szerzett a Honda első futamán.

Norbi nagyot rajtolt a második versenyen, négy helyet fogott, utána viszont meglökték, és olyan szerencsétlenül érkezett a sóderágyba, hogy beleragadt és nem tudta folytatni. Borzasztó balszerencse, hiszen közben privát ellenfele, Oriola a második helyen haladt. Ez a futam még az elsőnél is unalmasabb volt, Stefano D'Aste egy jó rajttal megőrizte az első helyet, és végig vezetett Oriola valamit Tarquini előtt. A Chevyk néhány helyet javítottak, de itt még az ő erejük is kevés volt az előzéshez. Idén először fordult elő, hogy egyetlen chevrolet-s pilóta sem állt a dobogón. D'Aste második győzelmét aratta, a BMW-nek pedig ez már a harmadik sikere volt idén. Oriola élet legjobbját ismételte meg a második hellyel.

"D'Aste néhány századdal volt csak gyorsabb nálunk az időmérőn, most pedig végig vezette a versenyt. Ebből is látszik, hogy lehetett volna keresnivalónk, ha nem ilyen szerencsétlenül alakul a kvalifikáció és a második futam" - mondta el Zoli a második futam közvetítése során.

A Chevyk között Huff, Menu, Muller volt a sorrend, ami annyit jelent, hogy pontosan úgy áll a bajnokság, mint Suzuka előtt, a francia és a brit pontegyenlőséggel áll az élen. Menu helyzete javult kicsit, 48-ról 38 pontra csökkent a hátránya, a hátralévő két futamon pedig még 110-et lehet szerezni. A Chevrolet viszont már az időmérő után megszerezte a gyártó bajnoki címet

A Yokohama kupában 25-ről 11 pontra csökkent Norbi előnye Oriolával szemben, D'Aste pedig 49 helyett már csak 34-gyel van lemaradva. A privát bajnokságban még 66 pontot lehet még szerezni.

Zárásként pedig csak annyit, hogy ha Lotti jövőre is beteszi a Suzuka East-et, arra a hétvégére beteg leszek, illetve álljanak itt Tarquini udvarias, de egyértelmű szavai:

"A suzukai nagy pálya csodálatos, ez viszont nem annyira izgalmas..." Gyanítom, a fejében kicsit máshogy hangzott ez a mondat.

Az első futam végeredménye:

A második futam végeredménye:

FONTOS! Kérlek csatlakozz a Túraautó Hírblog Facebook Csoportjához ITT.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások