WTCR - Turkingtoné az FP1, Norbi 9.

Turkingtoné az FP1, Norbi 9.

LantiLanti
2012/11/03 03:35

Az első sanghaji szabadedzést is egy privát csapatnál futó Chevrolet nyerte, Alex MacDowall után ezúttal Colin Turkington nevével kezdődik a táblázat. Az Aviva Cofco WSR csapat színeiben versenyző pilóta 1:56.019-es körrel nyerte az FP1-et, ami három tizeddel jobb, mint a bamboos honfitárs teszten futott legjobb ideje. Turkington teljesítménye már csak azért is ütős, mert az északír versenyző utoljára 2006-ban vezetett első kerék hajtású autót, egy MG ZS-t, még a BTCC-ben. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy új érkezőként Ő már az FP1-en is új gumikat tehetett fel. A korábbi brit bajnokot egyébként meglepte az első hely, a csapat ugyanis nem közölte vele, hol áll, így csak az interjút készítő Bentől tudta meg, hogy az élen végzett.

Turkington mögött a szokásos nevek következtek, Rob Huff, Gabriele Tarquini, Alain Menu és Yvan Muller. Huff annyiban bizakodó lehet, hogy eddig mindkét alkalommal elverte Mullert, de persze majd az időmérőn kell embernek lenni. Újra Tom Coronel lett a legjobb BMW-s, hatodikként zárt, de több mint 8 tizedet kapott Turkingtontól.

A holland mögött végzett a két kék-fehér Tuenti SEAT, Fernando Monje a 7., mögötte Pepe Oriola áll. A két spanyol tini nagyon is komolyan gondolja, hogy együtt szállnak harcba Michelisz Norbi ellen, és Monje az eddigiekhez képest elég gyorsnak tűnik Sanghajban. Mondjuk kapott is egy kövér szélárnyékot Tarquinitől a gyors körén... Oriola ellenben másfél perccel a leintés előtt megállt a célegyenesben, ami miatt előkerült a piros.

És ezzel eljutottunk Micheliszhez, aki ezredmásodpercre!! azonos köridőt futott, mint a teszten, ám az 1:57:360 ezúttal a kilencedik helyre volt jó. A lényeg, hogy ott van Oriola közelében, mert két futammal a bajnokság vége előtt már csak ez számít. Nagyon kell az a Yokohama bajnoki cím! A Q2-ben én személy szerint elfogadnám a 9. helyet.

A Honda 10. lett, gyanítom, ez a reális, és nem a teszten elért negyedik hely. Monteiro majdnem egy másodpercet lassult használt gumin. Az utóbbi időben gyengélkedő Alberto Cerqui picit megrázta magát, Tom Boardman pedig továbbra is Q2-t érő helyen van, 12. lett. Csak tartson ki a lendület az időmérőig. Stefano D'Aste ismét az erdőben, egy 14. hely az időmérőn könnyen a privát bajnoki álmok végét jelentheti.

Bár hűvös idő volt Sanghajban (9:20-kor kezdték az FP1-t), a csapattagok nagy része kabátban dolgozott, a két Ford megint nem haladt úgy, ahogy szeretett volna, James Nash 15., Tom Chilton 22. lett. Ami érdekes még, hogy a teszten mutatott remek tempó (MacDowall 1., O'Young 8.) után a két Bamboo Chevy használt gumin már nem volt olyan ütős, a hongkongi 16., a brit 18.-ként zárt. Mehdi Bennani is aggódhat, a marokkói a Hungaroring óta rendre bejut a Q2-be, most viszont csak a 17. idő jött össze. Alekszej Dudukalo is hasonló cipőben jár a 21. hellyel. Fredy Barth eddig ismeretlen okból nem vett részt az edzésen.

A szívó 2000-es autók versenyét Eric Kwong nyerte a Chevrolet Cruze-zal, a régi autók lemaradása azonban tovább nőtt az élbolyhoz képest, a hongkongi bajnok majd' négy és fél másodpercet kapott Turkingtontól.

Az FP2 magyar idő szerint 4:20-kor kezdődik, az időmérő pedig 8:30-kor rajtol.

Az FP1 végeredménye:

FONTOS! Kérlek csatlakozz a Túraautó Hírblog Facebook Csoportjához ITT.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások