WTCR - Tíz lóerővel erősebb a BMW

Tíz lóerővel erősebb a BMW

LantiLanti
2013/04/04 11:38

Dayraut_bmw_general

A hírek szerint a tél során a BMW valóban fejlesztett valamennyit a 320 TC motorján, aminek következtében körülbelül 10 lóerővel tudnak többet a bajor autók, ám a pilóták egyöntetű véleménye szerint nem sok előrelépést tapasztaltak Monzában. A száraz időmérőn csak Darryl O'Youngnak sikerült a Q2-be jutás, az első futamon Tom Coronel és Fredy Barth, a másodikon pedig egyedül Stefano D'Aste tudott pontot szerezni. A BMW-sek összesen öt pontot gyűjtöttek Monzában.

"Elég elkeserítő volt, ami Monzában történt. Többet vártam a fejlesztett motortól, úgyhogy még rengeteg munka vár ránk" - mondta Mehdi Bennani a 'Motorsport-Total'-nak. A marokkói 18. lett az időmérőn, és több mint három másodperccel maradt el a mezőny elejétől.

Pedig a fejlesztést nem ingyen adták. A 'Motorsport Aktuell' szerint az 1.6 turbós blokkhoz 45 ezer euróba került az 'update kit', ami körülbelül egy tizede annak az összegnek, amit egy pilóta egy komplett WTCC-s szezonért fizet mostanában. Hozzá kell viszont tenni, hogy ez tartalmazta a szokásos év végi motorfelújítás költségeit is.

A BMW-s csapatok számára némi segítséget jelenthet, hogy Marrakesh után karbon ajtókat tehetnek fel a 320 TC-kre, amik segítségével nagyjából 20 kilóval lehetnek könnyebbek az autók. Ám ha Tom Coronel legutóbbi nyilatkozatából indulunk ki, akkor ez még mindig csak 2-3 tizedet jelent majd, ami édeskevés a 2-3 másodperchez képest.

Ettől függetlenül fontos lépés ez annak érdekében, hogy a csapatok kihasználhassák a kompenzációs rendszer nyújtotta lehetőségeket, az eddig látottak alapján ugyanis biztosra vehetjük, hogy a BMW-k -20 kilóra számíthatnak a Szlovákiaringen.

A WorldTouringCars úgy értesült, hogy a Prodrive műhelyében egy másik motorfejlesztő csomag is készül, ám erről egyelőre keveset tudunk.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások