WTCR - Thompson előre tekint
Thompson előre tekint

Thompson előre tekint

LantiLanti
2013/03/29 10:54

Thompson_monza

Hosszú hetek fejlesztései és a Magny-Cours-ban futott tesztek után (ami néha inkább sífutásba torkollott) a Lada és James Thompson Monzában végre megmutathatta, min dolgoztak eddig. Vagyis inkább megmutathatta volna, ha nem vágja gallyra a komplett hétvégét Alekszei Dudukalo időmérőn elkövetett óriási hibája. Mint emlékezetes, az orosz annyira elrontotta az 1-es kanyar előtti féktávot, hogy szabályosan megtorpedózta csapattársa autóját. A két Granta annyira megsérült, hogy az istálló kénytelen volt visszaléptetni őket a hétvége további részéről.

A végzetesnek bizonyult ütközésig azonban meggyőző teljesítményt nyújtott az orosz gép.

“Jó volt látni a téli kemény munka eredményét, hogy saját erőből is veszélyt jelenthetünk az első hat versenyzőre. Sajnálom, hogy nem mutathattuk meg, igazából mire vagyunk képesek, különösen úgy, hogy a második futamon az első sorból indulhattam volna. Biztosan szereztünk volna jó néhány pontot a csapatnak” – nyilatkozta Thompson a WorldTouringCars -nak.

Az ORECA által fejlesztett 1.6 turbós motor ereje már az első szabadedzésen nyilvánvalóvá vált, miután Thompson jó pár lila (abszolút legjobb) első szektoros idővel villantott.

“Van egy jó motorunk, ami ráadásul jól is viselkedik vezetés közben, ezen felül az autó kicsi, ezáltal magasabb végsebességet képes elérni. Az egész csomag nagyon jó, bár amit a kis méret miatt a végsebességen nyerünk, azt a nagyobb autókkal szemben tapadásban sajnos elveszítjük.

Bár csalódott volt, Thompson nem haragszik csapattársára az ütközés miatt.

“Beszéltem Alekszejjel az esetet követően, és nagyon le volt törve. Emberileg abszolút együtt érzek vele, de most minden erőnkkel a következő versenyre kell készülnünk, és a múlt helyett a jövővel akarok foglalkozni.

Monza a régóta várt visszatérést jelentette James számára a túraautózás királykategóriájába. A brit WTCC indulásakor még állandó tagja volt a mezőnynek, ő nyerte például a második futamot egy S2000-s Alfa Romeo 156-tal (Monza, 2005). Később versenyzett a SEAT-nál majd az N. Technology-nál ismét egy Alfával. Összesen négy versenyt nyert meg, és 2007-ben harmadik helyen végzett az összetettben. Sajnos mostanáig az volt az utolsó teljes szezonja a WTCC-ben, amit egy meglehetősen komplikált év követett az N. Technology-nál, ezúttal egy Honda Accord volánja mögött (amivel meglepetésre egy futamgyőzelmet mégis begyűjtött), valamint egy megszakított ladás program (a 110-zel és a Priora-val). Ezek után épp ideje volt, hogy JT visszatérjen oda, ahová tartozik.

 “Nagyon izgatott voltam a hétvége előtt, hogy őszinte legyek, folyamatosan csak számoltam a napokat. Jó pár év eltelt, mióta utoljára teljes évet mehettem a WTCC-ben, és ez mindig is egy lezáratlan dolog maradt számomra. Főleg úgy, hogy közben kívülről néztem, miként nyerik sorra a világbajnoki címeket korábbi csapattársaim/ellenfeleim. Nagyon vártam már a visszatérést, hogy végre újra megküzdhessek velük, és, hogy jobbnál jobb eredményeket hozhassak a Ladának.” – tette hozzá Thompson.

Fotó: WTCC Media Fordítás: Lacah

Hozzászólások