WTCR - Thompson: a harmadik szektor nehéz lesz
Thompson: a harmadik szektor nehéz lesz
Fotó: WTCC Media

Thompson: a harmadik szektor nehéz lesz

LantiLanti
2014/10/24 20:19

A termasi WTCC hétvége óta ugyan nagyot fejlődött a gyári Lada csapat teljesítménye, ám a rengeteg problémával küzdő Granták gyorsasága igencsak pályafüggő. A kanyargós és kifejezetten lassú pekingi körön például a futamgyőzelemre is jó volt az oroszok gépe, a hosszú egyenesekkel rendelkező sanghaji pályán viszont gyakorlatilag labdába sem rúgtak Huffék.

Most Suzuka következik, ahol három év "kis körözés" után végre a teljes GP vonalvezetésen rendezik majd a futamokat. A japán kör a tempós pályák közé tartozik, ám ahogy azt Michelisz Norbi korábban megfogalmazta, nem elsősorban a hosszú egyenes szakaszok, hanem inkább a gyors kanyarok miatt.

A technikás részeken, ahol az aerodinamikai helyett inkább a mechanikai tapadás számít a Granták általában jól teljesítenek, márpedig Suzukában akad ilyen szektor. Ám kérdés, ez mennyire kompenzálja a legendás kör igazán gyors részeit. A erre a Lada pilótája, James Thompson sem tud biztos választ adni.

"A pálya első és második szektora jó lehet nekünk, hiszen elég kanyargós, nem érünk el magas végsebességet, és főleg közepesen gyors irányváltások vannak benne. Viszont attól tartok, a harmadik szektorban nehéz dolgunk lesz, legalább annyira, mint Sanghajban, elsősorban a nagy végsebesség miatt" - fogalmazott Thommo.

A kétszeres brit bajnok klasszis egyébként izgalmas futamokra, és sok előzésre számít, mivel van egy-két olyan pont a vonalvezetésben, ahol hintába lehet ültetni az ellenfeleket. De kifejezett lelkesedéssel készül a suzukai hétvégére a Lada másik két pilótája, a pekingi futamgyőztes Rob Huff és az orosz Mikhail Kozlovskiy is.

"Alig várom már, hogy pályára léphessek Suzukában. Ez egy igazi legenda, tele olyan ikonikus kanyarokkal, mint a két Degner, a Spoon és padlógázas 130R. Egy mágikus helyszínre érkezünk, de attól tartok, az egyenesek, és az elnyújtott kanyarok nem kedveznek majd a Grantának" - mondta Huffy.

Az angol pilóta mellett Kozlovskiy is a 130R kanyart emelte ki, hozzátéve, hogy a korábban használt Suzuka East rendkívül unalmas és előzésre alkalmatlan kör volt.

A Ladák a vártnál picivel jobban kezdtek a pénteki teszten, Huff kilencedik, Thompson pedig tizedik lett, ami tiszta Lada első sort jelentene az időmérőn.

Hozzászólások