WTCR - Tesztkorlátozást akarnak a Hondánál
Tesztkorlátozást akarnak a Hondánál
Fotó: WTCC Media

Tesztkorlátozást akarnak a Hondánál

LantiLanti
2014/06/27 18:54

Az egyik [email protected] cipőből a másikba lépett idén a WTCC; éppen csak, hogy véget ért a Chevrolet hegemónia, elkezdődött a Citroen egyeduralma. A francia márka elképesztő költségvetéssel érkezett meg a Túraautó Világbajnokságra, a hírek szerint 16 millió eurót költenek egy évben, míg a Honda büdzséje csak alulról közelíti a 10-et.

A Citroen ennek köszönhetően többet tesztelt, mint az összes többi gyártó együttvéve, ami óriási előnyhöz juttatta őket. És akkor meg nem beszéltünk arról, milyen rafinált húzással hozták hátrányba a riválisokat.

Egy dologban a franciákon kívül szinte mindenki egyetért, a bajnokságnak még középtávon sem tesz jót, ha bármelyik márka ekkora fölényre tesz szert. Egy-két speciális helyszínt leszámítva a Citroen előnye egy másodperce környékén mozgott, ami gyakorlatilag megöli a valódi versenyt. A legnagyobb rivális Honda pilótái éppen ezért változtatást szeretnénk, és jövőre korlátoznák a tesztnapok számát.

"Nem kell meglepődni a különbségen. Ha valaki korlátlan költségvetéssel rendelkezik, és gyakorlatilag bármikor bármelyik pályán tesztelhet, miközben az ellenfelek ezt nem engedhetik meg maguknak, akkor abból ilyen helyzetek születnek" - idézi Gabriele Tarquinit a Marca.

"A megoldás az F1-ből már ismert tesztkorlátozás lehet. Ha megnézzük a jelenlegi különbségeket, ez semmiképpen sem tesz jót a bajnokságnak" - tette hozzá Tiago Monteiro.

A probléma gyökere, hogy a Citroen érkezésével egy egészen új helyzet elé került a WTCC, hosszú ideje nem volt ugyanis olyan gyártó, aki ilyen kiugró összeget költött volna a bajnokságra. A riválisok természetesen nem szeretnének pénztárca versenybe kezdeni, hiszen a Honda és a Lada is azért a Túraautó VB-re szavazott, mert itt racionális költségvetéssel lehet gyári programot indítani.

A Lada csapatmenedzsere egy hungaroringi beszélgetésünkön például kerek-perec kijelentette, ha ő odaállna a gyár vezetősége elé, és annyi pénzt kérne, amennyit a Citroen költ, közölnék vele, hogy annyiért nem éri meg a márkának a WTCC-s szereplés. Tartok tőle, hogy az F1-es visszatérés előtt fél évvel a Hondánál is hasonló a helyzet.

A Citroen űr-költségvetése ráadásul az újonnan érdeklődő gyártókat is elijesztheti, hiszen az igazgatótanácsi üléseken eddig az alacsony költségvetés volt a WTCC mellett szóló érvek egyik legerősebbike.

Jó kérdés viszont, hogy az immár amerikai többségi tulajdonú, de szinte teljesen francia vezetésű Eurosport Events milyen mértékben lesz hajlandó olyan döntéseket hozni, amelyek a Citroent érintik hátrányosan.

Hozzászólások