WTCR - Teszt: Citroen fölény, óvatosan
Teszt: Citroen fölény, óvatosan

Teszt: Citroen fölény, óvatosan

LantiLanti
2014/04/11 15:05

Muller_teszt_marr

Azt gondolom, okosabbak is lettünk, meg nem is a marrakeshi teszttel. Egyrészt most már mindenki számára világos lehet, mit jelent, ha a Citroen tanulóévről beszél; a franciák egyből kibérelték maguknak az első három helyet.

A köridőkből viszont süt az óvatosság, a pályacsúcs egyelőre érintetlen maradt, és a 2013-as első szabadedzéshez képest is csak 1.2-1.3 másodperccel volt gyorsabb Yvan Muller. Ez pedig intő jel, hogy ne vonjunk le messzemenő következtetést az eredményekből. Mindenki sokat fog még gyorsulni, ám azt lehetetlen megmondani, ki mennyit.

Azért vegyük csak szépen sorba a szereplőket.

Michelisz_tesz_marr

Michelisz Norbi

Norbi többször is elmondta, számára a legfontosabb feladat, hogy a gyári Hondák közelében legyen. Ha a Civic nem lesz versenyképes a Citroen ellen, az nem őt minősíti, ám ha elmaradna a gyári pilóták mögött, az már az ő asztala.

De nem maradt el! A Zengő Motorsport pilótája 13. lett, közzel három és fél másodperccel Muller mögött, ám Gabriele Tarquinitől mindössze 2 tized a lemaradása. Igaz, Monteiro ezúttal mindkettejüket lelépte, a portugál 1.2 másodperccel végzett két márkatársa előtt.

Figyelembe véve, hogy Michelisz Norbi mennyivel kevesebbet tesztelt, ez a 2 tized szerintem jó eredmény, ilyen szempontból aggodalomra egyelőre semmi ok. Az autó működött, annyi kört ment, amennyit a riválisok, és nincsenek messze a gyáriak. Az már más kérdés, hogy a Citroent viszont egyelőre alig látni.

Citroen

A franciák úton-útfélen azt hangoztatták, hogy ők tanulni akarnak idén, minden új számukra és nem is a bajnoki cím az abszolút cél. Ehhez képest a teszten azonnal átvették a Chevrolet korábbi szerepét, és uralták az edzést.

Muller volt a leggyorsabb, végül 1:44.827-tel zárt, ami bő egy másodpercre van a pályacsúcstól. José Maria Lopez lett a második, akinek teljesen új még Marrakesh, így ezt figyelembe véve a 4 tizedes hátrányon nincs mit szégyellni, sőt. Sebastien Loeb is tartotta a lépést a két tapasztalat túraautóssal, ő 6 tizedet kapott.

A francia márka tehát dominált, a legjobb nem-citroenes hátránya majdnem 2 másodperc, és az az érzésem, még sok van a C-Elysée-kben.

Honda_teszt_marr

Honda

Michelisz Norbi kapcsán már elég sokat írtam róluk. Monteiro volt a legjobb hondás, de ő is 2 másodpercet kapott Mullertől, ami bántóan sok, és csak apró vigaszt jelenthet, hogy a többi márka is kapott bőven a franciáktól.

A teszten is kijött, amit Valenciában láttunk: a Chevrolet semmivel sem lassabb, mint a Civic. A kérdés, melyik márka gyorsul majd többet a hétvége során?

Mehdi Bennani viszont még Norbinél is elégedettebb lehet a kezdéssel; a marokkói szorgalmasan körözött, és végül nyolcadik lett négy tizeddel a magyar pilóta és egy picivel Tarquini előtt.

Valente_teszt_marr

Chevrolet

Ami a Honda számára aggasztó, az a chevrolet-s csapatoknak nagyon is biztató hír: nincs messze a Honda, sőt. Hugo Valente lett a legjobb nem-citroenes a Campos Racinggel, és ha nem vesszük figyelembe a két másodperces hátrányt Mullerhez képest, akkor maximálisan elégedett lehet. De talán még így is.

Főleg, mivel két tapasztaltabb kollégáját is lepipálta, a chevy-s házi bajnokságban Tom Coronel lett a második (7.) és Tom Chilton a harmadik (9.)

A gyakorlatilag teszt nélkül összedobott RML Chevrolet Cruze tehát egyelőre pontosan ott tart, mint a több ezer kilométert futó Honda, ami remek hír Ray Mallocknak és partnereinek.

Lada_huff_marr_teszt

Lada

A sötét ló. Sok-sok panaszkodás és hárítás után az oroszok végül meglepetést okoztak a teszten, Rob Huff ugyanis két gyári Hondát megelőzve hatodik lett a három Citroen és Valente mögött. Erre az előzetes hírek alapján kevesen számítottak.

Itt is meg kell azonban jegyezni, hogy ez még csak a teszt volt, mindenki gyorsulni fog a hétvége során, és most még senki nem tudja megmondani, ki milyen mértékben. Ám addig is egy félmosolyt talán megengedhetnek az ladások, mert ezúttal magasan felülmúlták a várakozásokat.

James Thompson már nem lehet annyira boldog, ő 14. lett. Az angol feleannyi kört tett meg mint a legszorgalmasabbak, és Neil Hudson helyszíni beszámolója szerint elég sok időt töltött a boxban. Ugyanez igaz Mikhail Kozlovskiyra, aki most próbálhatta ki először saját Grantáját.

A TC2-esek

A tavalyi autók versenyét - minő meglepetés - Franz Engstler nyerte, Petr Fulin és Pasquale Di Sabatino előtt. A BMW 320TC hátránya hat másodperc volt Yvan Mullerhez képest.

Összegzésként tehát még egyszer: a teszten mindenki óvatos volt, ám a Citroen fölénye teljesen egyértelmű. Mindenki gyorsulni fog még az időmérőig, de könnyen lehet, hogy nem egyforma mértékben, azaz változhat az erősorrend.

A marrakeshi teszt végeredménye:

14_marr_teszt

A marrakeshi teszt szektoridői:

14_marr_teszt_szektorA program holnap reggel magyar idő szerint 10 órakor folytatódik az első szabadedzéssel, amiről már az Eurosport Player is közvetít.

Fotó: WTCC Media, Neil Hudson (TouringCarTimes), MSTWorld

[ad#2]

Hozzászólások