WTCR - Tarquini visszavárja az Alfa Romeo-t

Tarquini visszavárja az Alfa Romeo-t

LantiLanti
2014/02/14 11:20

Tarquini_alfa_dobogon

Gabriele Tarquini túraautós pályafutását három márka határozta meg. A Honda, amellyel jelenleg is versenyez, és amellyel a BTCC-ben illetve az ETCC-ben is igen sikeres volt, a SEAT, amellyel 2009-ben túraautó világbajnok lett, és az Alfa Romeo, amellyel első túraautós évében (1994) egyből megnyerte a BTCC-t, 2003-ban pedig az ETCC-t.

A Honda jelenleg is igen aktív a WTCC-ben, kétautós gyári csapatot indít, plusz további két privát autóval rendelkezik. A SEAT sem áll rosszul, hiszen a León Cup Racer-ből előbb-utóbb biztosan épül majd egy TC1-es versenyautó, amivel aztán akár gyári, akár privát szinten visszatérhetnek a világbajnokságra.

Az Alfa Romeo azonban a 2007-es búcsú (2008 volt az első év, amikor egyetlen Alfa sem indult a WTCC-ben) óta nem sok érdeklődést mutatott a túraautózás iránt. Néha fel-felröppentek kósza pletykák, hogy az olaszok fontolgatják a visszatérést, ám ezek csak reménykedő találgatások voltak. Pedig ott lenne a helyük!

"Az Alfa Romeo számára mindig is nagyon fontos volt a túraautósport, és talán ez a márka hiányzik leginkább a mostani mezőnyből. Remélem rövid időn belül úgy döntenek, összehoznak valami komolyabb versenyprogramot, mielőtt felnő egy komplett generáció, amely sosem láthatta az Alfa-túraautókat" - mondta Tarquini a 'Motorsport Rants'-nak.

Persze aki ismeri az Alfa jelenlegi helyzetét, azt nem lepi meg, hogy az olasz gyártó életében egyelőre nem a motorsport van a figyelem középpontjában. A 1910-ben alapított cég hosszú ideje a túlélését küzd, ám jó hír, hogy a tulajdonos FIAT/Chrysler tavaly novemberben egy új ötéves tervet jelentett be, amelynek célja a márka felvirágoztatása.

Alfa-Romeo-Giulietta

A 2013-ban bemutatott Alfa Romeo 4C-vel például már motorsportos tervei is vannak a gyártónak, ám a hátsókerekes mini-sportkocsi nem a WTCC-be való. A 2010-ben újjáélesztett Giulietta ellenben tökéletesen passzolna a világbajnokság mezőnyébe, főleg, hogy a jövőben szedán változat is készül belőle.

A korábbi híresztelésekkel ellentétben az Alfa nem kizárólag a hátsókerekes autókra koncentrál majd, így nem reménytelen a helyzet, hogy egy nap ismét találkozunk velük túraautó versenyeken. Hogy pontosan mikor, azt ma még senki nem tudja megmondani.

Fotó: WTCC Media, Alfa Romeo

Hozzászólások