WTCR - Tarquini: nem érdekelnek a tesztek
Tarquini: nem érdekelnek a tesztek

Tarquini: nem érdekelnek a tesztek

LantiLanti
2014/04/05 19:31

Honda_teszt_valencia_9

Valenciából lógó orral távozott mindenki, aki a Hondának szurkol, vagy legalábbis szoros versenyt szeretne a WTCC-ben, hiszen a spanyolországi teszt jelentős Citroen fölényt hozott. Az utolsó nap Sebastien Loeb 1.3 másodperccel ment jobb kört mint a leggyorsabb hondás, ami bántóan nagy különbség.

A mezőny egyik legtapasztaltabb pilótája, a 2009-es világbajnok Gabriele Tarquini azonban látszólag nem izgulta túl a dolgot, vagy ha igen, jó leplezte. Az olasz maestro a vacsoránál folytatott szűk negyedórás beszélgetésünk során azt mondta, nem szeret sokat foglalkozni a tesztek eredményével.

"A tesztek során nem nagyon érdekel a többiek ideje, és ezzel most is így voltam. Rendkívül rövid időnk maradt a fejlesztésre, és a mérnökeink percre pontosan megtervezték, milyen munkát kell elvégeznünk. Inkább a saját feladatainkra koncentráltam" - mondta Tarquini a WTCC Blognak.

Az olasz pilóta szerint a tesztek eredményét nagyban befolyásolja, hogy a csapatok állandóan újabb és újabb dolgokat próbálgatnak az autókon, éppen ezért hiba komoly következtetéseket levonni.

"Valenciában például párhuzamosan dolgoztunk a motoron valamint a kasztnin, és szinte folyamatosan állítottunk valamin. Egy teszten előfordul, hogy valaki teker egyet a motoron, feltesz egy szett új gumit, és máris ott egy nagyon erős idő."

Hogy erre gondolt-e, nem tudom, de az biztos, hogy a teszteken nem kötelező szabályos autóval menni, ahogy az sincs előírva, hogy mindenki azzal a hangolással köröz, amit majd a futamokon fog használni. Simán elképzelhető, hogy egy csapat kísérleti céllal feljebb csavarja kicsit a motort, vagy olyan futómű beállítással próbálkozik, amellyel a gumik nem bírnának ki egy versenytávot.

A Citroen Valenciában már nagyon jól állt a fejlesztési programmal, így nem teljesen lehetetlen, hogy kísérleteztek ezzel-azzal.

De nem akarom mosdatni azt a bizonyos szerecsen urat, az 1.3 másodperc ugyanis tény, ám abban maximálisan Tarquini oldalán állok, hogy a tesztek eredményét nem fogják "copy-paste" művelettel átemelni az első versenyre, így felesleges alaphelyzetként tekinteni a spanyolországi eredményekre. Hét nap múlva a marrakeshi időmérő után már sokkal okosabbak leszünk.

Fotó: Honda Racing

[ad#2]

Hozzászólások