WTCR - Tarquini feladta a harcot
Tarquini feladta a harcot

Tarquini feladta a harcot

LantiLanti
2013/07/21 14:34

Tarquini_Aut_bukoban

A balszerencsés portói hétvégét követően Gabriele Tarquini elveszítette a második helyet a WTCC tabellán, mi több a hondás olasz egészen az ötödik helyig csúszott vissza az összetettben. Hátránya már 148 pont a listavezető Yvan Mullerrel szemben, így nagy meglepetést nem jelent, hogy a Crash magazinnak nyilatkozva elárulta, nem lát esélyt a bajnoki cím megszerzésére.

Tarquini más dolgokról is beszélgetett Dexter Fieldinggel, amelyek közül kiválogattuk az érdekesebb témákat, és elhagytuk a PR jellegű részeket.

Szerinted legyőzhető Yvan Muller és a Chevrolet?

"A bajnokságban nem, túlságosan nagy már az előnyük. Sajnos az elmúlt fordulók során nem tudtam elég pontot gyűjteni, főleg balesetek, műszaki hibák és balszerencsés pillanatok miatt. Ez nagyon sok pontba került, és ezt a hátrányt már tudom ledolgozni. Viszont egy top3-as helyezésért még versenybe szállhatok, és nagyszerű eredmény lenne dobogóra állni az összetettben."

Mely területeken kell még fejlődni a Hondával?

"Különösen a gyors pályákon kell javulnunk, és elsősorban a végsebességet kell növelnünk. Emellett javítanunk kell az autó egyensúlyán a gyors kanyarokban. Jelenleg a lassú és a középgyors pályákon versenyképes a Civic."

Hogy áll az új autó fejlesztése?

"Őszintén megmondva még nem láttam az új Civicet, csak azt tudom, hogy a JAS Motorsport dolgozik az autón, és a Hondánál is építik az új motort. Még korai lenne bármit is mondani, hiszen ez a program teljesen új lappal indult. Az autó valódi tudásáról csak a jövő évi első futamon fogunk tiszta képet kapni."

Tarquini_aut_honda_oldalrol.

Neked tetszenek az új szabályok?

"Igen, szerintem már itt volt az ideje a változtatásnak. Az eddigi szabályok elég régiek, és egy kicsit erősebb autókra van már szükség. Az kocsik megjelenése továbbra is hasonlítani fog az utcai változatokéhoz, de egy kicsit 'szexibbek' lesznek. 30-40 LE-vel nő a teljesítmény és az új splitternek valamint a hátsó szárnynak köszönhetően a leszorítóerő is növekszik. Az aerodinamikai változtatásoktól egy kicsit tartok, nem szeretném, ha túlságosan a sziluettautók felé mennének el. Az a fontos, hogy nagyokat meccselhessünk a pályán, mint például idén. Viszont, ha az aerodinamikának túl nagy szerepe lesz, akkor nem tudjuk olyan közelről követni egymást, és nehezebb lesz harcolni. Szóval az aero változtatásoknak annyira nem örülök."

Biztosan fogod vezetni az új autót?

"Nagyon remélem. A Honda csapathoz tartozom, és nem áll szándékomban váltani. Otthon érzem magam a JAS-nál, mindenkit ismerek, szeretnék a Hondánál maradni, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy én fogom vezetni az egyik új Civic-et."

Még ennyi idősen is?

"A kormány mögött ülve egyáltalán nem érzem hátránynak a korom. Ezeknél az autóknál nem szükséges, hogy fizikálisan annyira csúcsformában legyél, mint egy fiatal pilóta. Mentálisan pedig teljesen frissnek érzem magam, és a sok tapasztalat is nagy segítségemre van. Úgyhogy a kor egyáltalán nem befolyásol. Viszont tudom, hogy néhány év múlva valószínűleg elkezdek majd lassulni, és akkor biztosan rám szól valaki, hogy ideje lenne abbahagyni."

Kedves Maestro, reméljük, az a nap csak jó néhány év múlva jön el!

Fotós: WTCC Media Írta: Lanti

Hozzászólások