WTCR - Tarquini és Monteiro a Hondánál

Tarquini és Monteiro a Hondánál

LantiLanti
2012/07/18 11:24

A Honda hivatalosan is bejelentette, hogy a 2009-es világbajnok Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro alkotja majd a gyár pilótapárosát a 2013-as szezonban. A feltételezett harmadik autóról, illetve egy lehetséges B-csapat indításáról nem esett szó a hivatalosan kiadott sajtóanyagban.

Arról viszont igen, amit már korábban is tudtunk, nevezetesen, hogy a Civic 5 ajtós európai változatából a J.A.S Motorsport fejleszti a kasztnit, a közvetlen befecskendezésű, négy hengeres, 1.6 turbós motor pedig Japánban, a Tocsigiben található központban készül a Honda R&D és a Mugen felügyeletével. A csapat ismét megerősítette, hogy az új Civic már 2012-ben, az utolsó három futamon bemutatkozik, amikor Tiago Monteiro lesz a pilóta. Gabriele Tarquini csak szerződése lejárta után, tehát a szezon végén csatlakozik a csapathoz, ám valamilyen szinten már ezt megelőzően is részt vesz majd a fejlesztésben.

"Boldogok vagyunk, hogy Gabriele visszatért hozzánk, és annak is örülünk, hogy Tiagot üdvözölhetjük a Honda Racing családjában. Mindketten korábbi Forma-1-es pilóták, akik számtalanszor bizonyították, hogy a világ legjobb túraautó versenyzői közé tartoznak. Biztosak vagyunk benne, hogy mindketten hozzájárulnak majd a Honda sikereihez a WTCC-ben. Szeretnék továbbá köszönetet mondani az FIA-nak és az Eurosport Eventsnek, akik lehetővé tették gyári szerepvállalásunkat az idei évtől kezdődően" - nyilatkozta Hideo Szato, a Honda Motorsport általános igazgatója.

"Örülünk, hogy a Hondát is üdvözölhetjük a fedélzeten, egyben gratulálunk a pilótaválasztásukhoz. Tarquini és a Monteiro a világ legjobb túraautó versenyzői közé tartozik, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy velük eredményesen indul majd a program. Rendelkeznek azzal a tudással és tapasztalattal, ami a kimagasló eredményekhez szükséges" - tette hozzá Olivier Fisch, az Eurosport Events ügyvezetője.

Gabriele Tarquini 167 WTCC futamon indult eddig, ebből 17-et megnyert, 2009-ben pedig világbajnok lett a SEAT-tal. Ahogy korábban már beszámoltunk róla visszatér a J.A.S Motorsporthoz, akikkel 1997 és 2001 között a brit, a német és az európai túraautó bajnokságban versenyzett. Tarquini világbajnoki címe mellett 2003-ban ETCC-t, 1994-ben pedig BTCC-t is nyert. 1987 és 1995 között 38 forma-1-es futamon indult az Onsella, a Coloni, az AGS, a Fondmetal és a Tyrrell színeiben. Legjobb eredménye egy hatodik hely volt a 89-es mexikói nagydíjon egy AGS-Ford Cosworth-tal.

"Nagyon büszke vagyok arra, hogy a Honda visszahívott, és együtt kezdhetjük újra ezt a programot. A gyár és a csapat  is engem tekintett első számú jelöltként a kezdetek óta, együtt dolgoztuk ki a terveket, és a program valamennyi lépését. A Honda az egyik lejelentősebb márka az autóiparban és a motorsportban egyaránt, számtalan győzelmet értek már el különböző kategóriákban. A csapat tökéletesen profi, jól ismerek mindenkit a korábbi együttműködésnek köszönhetően, úgyhogy nem lesz szükség ismerkedési időszakra. Bizakodással vágunk neki a munkának, és hiszem, hogy minden adott a sikeres kezdéshez" - tette hozzá Tarquini.

Tiago Monteirot elsősorban mind forma-1-es pilótát ismerte meg a nagyközönség. A World Series by Nissan (WSR elődje) ezüstérmeseként 2005-ben szerződést kapott a Jordan csapatnál, és a botrányos indianapolisi versenyen harmadik lett. 2005-ben a Midland/Spyker istállónál ment, a következő évben pedig a SEAT leigazolta WTCC-s csapatába. Azóta csak Leónnal ment a világbajnokságon, 127 futamon 4 győzelmet szerzett, legjobb eredménye az összetettben pedig egy 5. hely volt 2010-ben.

"Természetesen nagyon izgatott vagyok, ez egy csodálatos lehetőség. Nehéz időket élünk a motorsportban, nincs túl sok olyan márka, amely mostanában gyári programot indít. Hatalmas löketet ad számomra, hogy a Honda választása rám esett, főleg mivel tudom, hogy nem játszadozni jönnek, hanem szeretnének mindent a lehető legjobban csinálni. Örülök annak is, hogy újra Gabriele csapattársa lehetek, különösen az elején ő fog nagyobb részt vállalni az autó fejlesztéséből, hiszen hihetetlen tapasztalattal rendelkezik. Viszont én vezetem majd a kocsit az első versenyein, Suzuka előtt ülök majd bele először, és lesz egy privát tesztem Japánban" - mondta Tiago Monteiro.

Fotó: fiawtcc.com és Honda Media

Hozzászólások