WTCR - Tarquini és a JAS: hosszú történet
Tarquini és a JAS: hosszú történet

Tarquini és a JAS: hosszú történet

LantiLanti
2013/04/04 10:31

Tarquini_Ambrogetti_Schott

Miután a 2012-es WTCC szezon hajrájában három futamra csatasorba állítottak egy autót – amellyel a portugál Tiago Monteiro egy kiváló harmadik helyet szerzett az utolsó versenyen – a Castrol Honda World Touring Car Team március végén Monzában megkezdte első teljes évadját – méghozzá szintén szép eredményekkel. A brutális időjárási viszonyok ellenére az első futamon Gabriele Tarquini a negyedik, Tiago Monteiro pedig az ötödik helyen ért célba a Honda Civic-kel. A második versenyen Tarquini még egyet lépett előre, és az álló rajt után a harmadik pozícióban intették le. Az új Honda Civic tehát négy futam alatt két dobogós helyet szerzett a WTCC-ben. És ne feledjük, a technikai nehézségek ellenére Michelisz Norbert is értékes pontokat gyűjtött már az első Hondás versenyén.

„Meglepett, hogy mennyire jól kezelhető volt a Civic a vizes pályán, hiszen korábban nem volt lehetőségünk ilyen körülmények között tesztelni” – mondta az olasz az első hétvégét követően.

Ám aki már látta korábban Tarquinit versenyezni, az pontosan tudta, hogy nála jó kezekben van a Civic.

„Természetesen számomra a tapasztalat komoly előnyt jelent, amikor olyan fiatal versenyzők ellen kell küzdenem, mint a hondás társam, Tiago. Folyamatosan tesztelik a képességeimet, úgyhogy rengeteg kilométert vezetek, hogy lendületben maradjak, és jó köröket tudjak futni” – mondta nevetve Tarquini.

„A tapasztalat sokat segített, amikor lesett az eső Monzában. Gyakorlatilag semmit sem lehetett látni, rengeteg víz volt a pályán, és igen veszélyes volt követni vagy megelőzni valakit.”

Tarquini_monza_general

Tarquini húsz évet töltött el a nemzetközi túraautózás élvonalában, 37 futamot nyert meg, 2009-ben pedig világbajnok lett – innen a felbecsülhetetlen értékű tapasztalat. Ezt az adatsort olvasva érthető, hogy miért esett rá a Castrol Honda World Touring Car Team választása. Persze emellett az is szerepet játszott, hogy kiváló kapcsolatokat ápolt Alessandro Mariani és Maurizio Ambrogetti csapatával.

„Úgy érzem magam az istállónál, mintha otthon lennék. Már 12 éve, hogy utoljára együtt dolgoztam a JAS Motorsporttal, de még mindig ismerek mindenkit, pontosan tudom, hogyan dolgoznak, és nem kell megkérdeznem, miért ki felel. Ráadásul ugyanaz az anyanyelvünk, ami szintén fontos tényező a jó munkakapcsolat kialakításában, és a céljaink elérésében.”

A túraautózás előtt Tarquini a Forma-1-ben is megfordult, 38 versenyen indult. Ám még mielőtt belevágott volna a motorsportos életbe, egészen más tervei voltak.

„Hiszik vagy sem, mielőtt profi autóversenyző lettem volna, ügyvédnek készültem. Ám később rájöttem, hogy a szívem az autósporté, és csak a versenyzői pályafutásomra koncentráltam. Először az F3000-ben, aztán a Forma-1-ben.”

Tarquini_Osella

A formaautós időszakot követően pedig kezdődött a sikeres kaland a JAS-sal és a Hondával.

„A Forma-1 után helyet kerestem a túraautózásban, majd olasz pilótaként brit bajnok lettem, de ez szinte egyszerre történt. Először 1996-ban versenyeztem a JAS-nál, az ITC-ben, ami a DTM kicsit nemzetközibb változata volt. Egy évvel később a Honda szerződést ajánlott, és a BTCC-ben mehettem velük egy Accorddal. Emellett a német STW Cup-ban is versenyeztem.”

A JAS és a Honda együttműködése 1998-ban kezdődött, amikor a német bajnokságban fogtak össze, és Gabriele Tarquini lett a versenyzőjük. 2001-ben az olasz kilenc futamot nyert meg a Honda Accorddal az FIA Szupertúraautó Európa-bajnokságon, amely előbb ETCC-vé, majd 2005-ben WTCC-vé alakult át.

Az éles szemű szakértők viszont már sokkal korábban kiszúrhatták Tarquini képességeit, amikor 1987-ben egy Alfa Corse volánja mögött indult a legelső Túraautó Világbajnokságon. Ugyanabban az évben az olasz Osella csapatnál ment a Forma-1-ben olyan klasszisok mellett, mint Nelson Piquet, Nigel Mansell és Ayrton Senna. 26 évvel később ő egyike azon keveseknek, akik abból a generációból még mindig magas szinten versenyeznek. Monzában pedig bizonyította, hogy még mindig a legjobbak közé tartozik.

„Az egész a két fül között, a fejben dől el. Az egyetlen különbség az akkori és a mostani Tarquini között, hogy már nincs rajtam a győzelmi kényszer. Ez nem azt jelenti, hogy nem határon autózom, csak azt, hogy egy győzelemnek már nincs akkora jelentősége a pályafutásom szempontjából.”

A monzai eső után végre egy napsütötte versenyre van kilátás, a WTCC mezőnye ugyanis Észak-Afrikába látogat, ahol a marrakeshi pályán rendezik a sorozat második állomását.

„Forró hétvége lesz, a szoros és átvitt értelmében is. A hőmérséklet meghaladhatja a 26 fokot, de a két hosszú egyenessel, a gyors és trükkös sikánokkal, valamint a pályát körbevevő betonfallal a küzdelem is tuti forró lesz. Ráadásul a marrakeshi rázóköveket össze sem lehet hasonlítani a többi pályán található kerékvetőkkel. Inkább olyanok mint egy ugródeszka, amik a levegőbe dobják az autót.”

Tarquini_Mar_12

„Sajnos csak egy szabad hét volt Monza és Marrakesh között, ami túl kevés ahhoz, hogy előrelépjünk a Civic végsebesség-problémájával. Viszont legalább jól ismerem a pályát, korábban már nyertem is itt.”

„Az eddigi ismereteink alapján az a célunk, hogy pontokat szerezzünk, és így versenyben maradjunk a bajnoki címért. A háttérben a csapat tovább dolgozik a Civic fejlesztésén, és ha sikerül eredményt elérniük, akkor harcban lehetünk az elsőségért.”

Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro és a Castrol Honda World Touring Car Team, valamint Michelisz Norbert és a Zengő Motorsport számára tehát most hétvégén (04.05-06.) folytatódik a Túraautó Világbajnokság a marrakeshi utcai pályán.

Fotó: Bernard Asset, WTCC Media, JAS Motorsport, Osella

Hozzászólások