WTCR - Tarquini: egy körön gyorsulnunk kell
Tarquini: egy körön gyorsulnunk kell
Fotó: WTCC Media

Tarquini: egy körön gyorsulnunk kell

LantiLanti
2014/10/26 14:16

Gabriele Tarquini a legfontosabb helyen, a legfontosabb pillanatban szerezte meg a gyári Castrol Honda Racing Team első 2015-ös győzelmét, az olasz veterán a lámpák kialvásától a kockás zászlóig vezetve nyert a márka hazai versenyén, Suzukában.

Tarquini a rá jellemző módon remekül rajtolt mindkét futamon; az elsőn ez még több pontot, a másodikon pedig győzelmet jelentett. A Civic ugyanis versenytávon simán hozta a közvetlen riválisok tempóját, sőt, az olasz el is tudott szakadni Dusan Borkovic-tól.

A Chevrolet-k ahhoz nem voltak elég erősek, hogy tartsák a lépést Tarquinivel, ahhoz viszont még pont elég gyorsnak bizonyultak, hogy elzárják az utat a rohamléptekkel zárkózó Citroenek előtt. Először Hugo Valente, később pedig Tom Coronel mögé ragadtak be a franciák, és így bár tiszta pályán gyorsabbak voltak nála, nem tudták utolérni Tarquinit.

"Egyértelmű, hogy a lehető legjobb pillanatban sikerült nyernem. Óriási élmény volt látni, hogy mennyi embernek szereztem ezzel örömet a Hondánál. Ez a verseny rettentően fontos volt a gyárnak, és mivel jelenleg nincs olasz forduló naptárban, a suzukai kicsit az én hazai hétvégém is lett. Hihetetlen rajongást éreztem a nézők részéről minden autogram leírásakor, és minden közös fotó elkészítésekor, és nagyon boldog vagyok, hogy megszereztem nekik ezt a győzelmet. A csapat morálja szempontjából is jól jött " - fogalmazott Tarquini.

Pedig nem úgy indult ez a hétvége, hogy a Hondának lesz oka ünnepelni. Az időmérőn több mint egy másodpercet kaptak a Citroenektől, és a Chevrolet-k is előttük jártak. Tiago Monteiro csak 11. lett, de Tarquini sem tudott igazán örülni a fordított rajtrácsos pole-nak.

"Rendkívül csalódott voltam a tegnapi időmérő után, és biztosíthatok mindenkit, nem a 10. helyre hajtottam. Szombaton sok sötét tekint volt a boxunkban, hiszen pont Suzukában produkáltuk a leggyengébb kvalifikációnkat.  Szerencsére a versenytempónk ma is rendben volt, így már csak az időmérős teljesítményünkön kell javítani. Meg kell vizsgálnunk a dolgot, mert jelenleg a Citroen és a Chevrolet is előttünk jár."

Az kvalin egy teljesen speciális, úgynevezett egykörös beállítást használnak a csapatok, amely jobb köridő elérését teszik lehetővé, viszont sokkal agresszívebben használja a gumikat, így versenytávon hamar drasztikus teljesítmény csökkenéshez vezetne. Ezért fordulhat elő olyan, hogy valaki az időmérőn gyengébb, a versenyen viszont erősebb formát mutat, vagy fordítva.

"Tudtuk, hogy a teljes távon versenyképesebbek lehetünk, viszont tovább kell dolgoznunk az egykörös beállításokon, mivel a siker kulcsfontosságú eleme a jó időmérő. Ott van például Tiago, akinek az egész hétvége elúszott, miután mindkét versenyt a 11. helyről kellett elkezdenie" - tette hozzá Alessandro Mariani, a JAS Motorsport csapatfőnöke.

Győzelmének köszönhetően folytatódott Tarquini remek sorozata, az olasz továbbra is elmondhatja magáról (egyedüliként), hogy eddig valamennyi WTCC szezonban nyert futamot.

Hozzászólások