WTCR - Tarquini a versenyen tesztel
Tarquini a versenyen tesztel

Tarquini a versenyen tesztel

LantiLanti
2013/06/03 12:44

Tarquini_Aut_bukoban

Nagyot változott a világ a szezonkezdet óta a WTCC-ben. Az idénynyitó monzai versenyt megelőzően sokan arra számítottak, hogy egyedüli gyári csapatként a Honda egyeduralkodó lesz idén. Ám Olaszországban hamar kiderült, hogy az új Civic motorerőben még nem veszi fel a versenyt a díjnyertes erőforrással rendelkező Chevrolet-vel szemben, az első öt forduló után pedig Yvan Muller utcahosszal vezet a bajnokságban.

A Honda ugyan mindent megtett, és meg is tesz, hogy ledolgozza a hátrányt, ám szezon közben ez egyáltalán nem könnyű. A homologizációs dokumentumok rögzítik a fontosabb alkatrészeket, új elemeket engedélyeztetni csak ritkán lehet, és nagyon költséges. Ráadásul a sűrű program miatt tesztelni is alig van lehetőség, így pedig nehéz kipróbálni az újításokat.

Arról nem is beszélve, hogy az elmúlt versenyeken elszenvedett balesetek miatt a Honda és a JAS Motorsport inkább az autók újjáépítésével mint a fejlesztésekkel volt elfoglalva.Azért amit lehet, igyekeznek megtenni.

"A monzai verseny óta megállás nélkül dolgozunk azon, hogy fejlesszük az autót. Sajnos ez év első felére tervezett egyetlen komoly tesztet le kellett mondani, mert a Hungaroringen mindkét Civic összetört. Így jobb híján a versenyhétvégéket használom teszt gyanánt" - mondta Tarquini a WorldTouringCars-nak.

Tarquini_aut_honda_oldalrol.

A kanyargós pályákon, mint a Szlovákiaring és a Hungaroring biztatóan mentek a Hondák, ám mihelyst egy komolyabb egyenes is bekerül a képbe, a Chevrolet-k átlépnek rajtuk.

"A végsebesség terén vannak problémáink, ezért elsősorban azon dolgozunk, hogy csökkentsük az autó légellenállását és növeljük a motorerőt. Monza óta két jelentősebb változás történt, a Honda új kipufogót és új légbeömlő rendszert kapott. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a Civic sokkal fiatalabb autó, mint az ellenfelek" - folytatta a korábbi világbajnok.

"Mindentől függetlenül én örülök annak, hogy ilyen rövid idő alatt ilyen szép eredményeket értünk el."

Bár a legutóbbi salzburgi versenyt mindkét gyári Civic megúszta komolyabb sérülés nélkül, Moszkva előtt sem fért bele a programba egy intenzívebb teszt.

"Egy shakedownt tartunk majd, mielőtt elindulnánk Oroszországba" - zárta Tarquini.

A most következő hétvége érdekes lesz a Honda szempontjából. A Moscow Raceway közel kétharmada technikás kanyarokból áll, ami kedvez a Civicnek, az utolsó szektorban viszont van egy hosszú egyenes. Kíváncsian várjuk, hogy mire megy a Honda az orosz fővárosban.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások