WTCR - Tarquini: a Nordschleifén nem mehetsz 100%-on
Tarquini: a Nordschleifén nem mehetsz 100%-on
Fotó: WTCC Media, VLN.de

Tarquini: a Nordschleifén nem mehetsz 100%-on

LantiLanti
2014/09/13 19:22

Nem csigázunk senkit, kezdjük a lényeggel: az erős köd miatt elmaradt a Nordschleifére tervezett négyórás ADAC Barbarossapreis elnevezésű verseny, amelyen a gyári Honda csapat két pilótája, Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro a TC1-es tesztautóval tervezett indulni.

Ez lett volna a páros második látogatása a legendás Nagy-Nürburgringen, miután korábban egy kétliteres Honda Civic Type-R-el már kipróbálták magukat egy hatórás helyi viadalon. Ez lehetett volna az első alkalom, hogy valaki TC1-es versenygéppel indul a Zöld Pokolban, ám a dolog meghiúsult.

Az időmérőig azért eljutottak a csapatok, és Civic megtett jó pár kört a pályán, sőt még egy kis törés is becsúszott a pakliba a JAS Motorsportnál. Az elkövető Tiago Monteiro volt.

"Egy lassabb autót követtem, aki a vártnál korábban fékezett, pont egy hupli tetején. Sikerült kikerülnöm, de elveszítettem az irányítást a kocsi felett. Egy tipikus Nordschleife-szituáció volt. A WTCC-s futamokon nem lesz problémánk a lassabb ellenfelekkel és a forgalommal, de úgy is maximális koncentrációt igényel majd ez a hely" - mesélte Monteiro.

A baleset ellenére (ez már a második, hiszen a legutóbbi látogatáskor is tört az autó) a portugál versenyzőnek nagyon tetszik a németországi pálya.

"Szinte érzem, ahogy folyik bennem az adrenalin, óriási. Egy álmom válik valóra azzal, hogy versenyezhetek a Nürburgringen."

Honda_tc1_nordscheife

A törés messze nem volt annyira súlyos, hogy akadályozza a csapatot a versenyen való részvételben, de mint említettem, az időjárás közbeszólt. Az időmérőn az abszolút 31. helyet szerezték meg, ám mivel a TC1-es autó egyik géposztályba sem fért bele, kategóriaeredményről nem beszélhetünk. Az edzéseken megtett köröknek köszönhetően a JAS csapatfőnöke így is hasznosnak értékelte a látogatást.

"A beállítások szempontjából különleges kihívást jelent ez a pálya. Rengeteg munka vár még ránk, hogy megtaláljuk a működőképes kompromisszumokat" - nyilatkozta Alessandro Mariani.

Bár a WTCC legtapasztaltabb pilótájának számít, Gabriele Tarquini továbbra is alázattal közelít a Nordschleiféhez.

"Eddig 21 kört tettem meg a pályán, és most azt mondanám, hogy kb. 65-70%-ban ismerem a vonalvezetést. Komoly kihívást jelent, hiszen rendkívül gyors, folyamatosan változnak a körülmények, kezdve az aszfalt minőségétől  a sok bukkanóig" - mesélte az olasz veterán.

Tarquini szerint a Zöld Pokolba érkezve a versenyzőnek kicsit át kell alakítania a gondolkodásmódját, hiszen a 26 kilométeres körön nem lehet úgy végigmenni, mint egy hagyományos pályán.

"Más mentalitásra van szükség. Egy WTCC-s futamon az ember az elejétől a végéig határon megy, itt viszont nem versenyezhetsz folyamatosan 100%-on. Mindig hagynod kell egy kis teret az apró hibák, és az állandóan felmerülő váratlan tényezők miatt" - zárta Tarquini.

Még három forduló van hátra a Nordschleifén zajló VLN sorozatból, így nem kizárt, hogy most meghiúsuló versenyt később bepótolják a hondások.

Hozzászólások