WTCR - Tarquini a fronthajtás fejlődéséről
Tarquini a fronthajtás fejlődéséről

Tarquini a fronthajtás fejlődéséről

LantiLanti
2014/04/11 11:49

Tarquini_honda_elmosodott

Közel négyszáz lóerő az első kerekeken. Néhány évvel ezelőtt ez még a versenysportban is elképzelhetetlennek tűnt, most pedig már az utcai sportkocsik számára sincs fényévekre ezt a döbbenetes számadat. Az új Civic Type-R például már közel háromszáz lovat parancsol az aszfaltra az első tengelyen keresztül.

Ez elmúlt 10-20 év alatt döbbenetesen sokat fejlődött a fronthajtás, és bár az autósportban továbbra is tartja magát az a vélekedés, mely szerint egy igazi versenygép a hátsó kerekeket hajtja, muszáj belátni, hogy már igen komoly masinák készülnek első kerék hajtással is.

Gabriele Tarquini életében az idei a 20. év, amit a túraautósportban tölt, így látott és vezetett is már egy-két autót, ám az őt is meglepte, hogy a jelenlegi TC1-es kocsik milyen hatékonyan viszik át az erőt a fronthajtás ellenére.

"1992 végén már együtt dolgoztam az Alfa Romeo-val az akkori túraautójukon. Abban az időben 240 LE-t tudtak a motorok, és komoly gondot okozott a mérnököknek, hogy ezt az erőt kontrollálni tudják az első kerekeken. És tessék, most itt egy 380 LE-s motor, amit mindenféle komolyabb elektronikai segédeszköz nélkül "kezelni" tudnak az autók" - mondta Tarquini a WTCC Blognak.

"Emlékezzenek csak vissza, volt olyan időszak a túraautózásban, amikor a BMW-k 100 kiló pluszsúllyal mentek, mert akkora előnyt jelentett nekik a hátsókerék hajtás. Tavaly pedig már mindenki azonos súlyon futott a WTCC-ben."

Ez utóbbihoz persze az is hozzátartozik, hogy a BMW-t hosszú évek óta nem fejlesztette senki, de kétségtelen tény, rengeteget fejlődött az első kerék hajtás a WTCC-ben. Főleg, hogy az 1992-es Alfa motor még egy szívó blokk volt, most pedig már turbómotorok hajtják az autókat, tehát a nyomaték is sokkal nagyobb.

"Egészen elképesztő, hogy már a rajtoknál sem pörög ki a kerék, viszonylag simán el lehet indulni az új kocsikkal" - zárta Tarquini.

Az idei év az első a WTCC történetében, hogy kizárólag fonthajtású autók harcolhatnak majd az első helyért, mivel a TC2-es BMW-k már szerencsével sem fogják tudni megelőzni a 16 TC1-es autó mindegyikét. Pontosabban, ahhoz valami elementáris mák kéne.

Fotó: WTCC Media

[ad#2]

Hozzászólások