WTCR - Súlytáblázat - Salzburgring
Súlytáblázat - Salzburgring
Fotó: WTCC Media

Súlytáblázat - Salzburgring

LantiLanti
2014/05/20 12:40

Az FIA kiadta a hétvégi salzburgringi WTCC versenyre érvényes pluszsúly táblázatot, amely a kiosztott ballasztok tekintetében tökéletesen megegyezik a hungaroringivel és a szlovákiaringivel; a Citroen továbbra is maximumon, a másik három márka pedig minimumon mehet Ausztriában.

A pluszsúlyokat az elmúlt három hétvége (Paul Ricard, Hungaroring, Szlovákiaring) időeredményeiből számítják. A szabályoknak megfelelően valamennyi márka esetében a két legjobb pilóta két legjobb idejét veszik az időmérőről valamint a futamokról, és ezek átlagainak különbsége határozza meg, hogy melyik típus milyen ballasztot kap.

A számításból kikerült Marrakesh, ahol óriási volt a Citroen előnye, de még ez is kevésnek bizonyul ahhoz, hogy a riválisok átlagidőben kilenc tizednél közelebb kerüljenek a franciákhoz. Csökkent ugyan a különbség, de nem eléggé ahhoz, hogy a Honda, Chevrolet, Lada hármasból bármelyik is elmozduljon az 1100 kilós minimumról.

A leginkább a japán márka közelített a C-Elysée-khez, Michelisz Norbiék átlagideje már csak kilenc tizedre van a legnagyobb riválisétól, ami négy tizedes javulást jelent Szlovákiához képest. A Chevrolet egy tizeddel került közelebb, 1,3 helyett most már csak 1,2 a lemaradás.

A Lada is lopott valamennyit a távolságból, ám az ő hátrányuk továbbra is két másodperc fölött van, 2,7-ről 2,4-re csökkent a Szlovákiaringen.

A 60 kilós pluszsúly jelenthet némi problémát a Citroen számára, hiszen a Salzburgring gyors kanyarjaiban növelheti a gumikra eső terhelést, ami két éve egyszer már sorozatos defektekhez vezetett Ausztriában.

A salzburgringi hétvégére érvényes súlytáblázat:

Típus

Különbség

Pluszsúly

AUT

Citroen C-Elysée

0,0 s

+ 60 kg

1160 kg

Honda Civic

0,9 s

+ 0 kg

1100 kg

Lada Granta

2,4 s

+ 0 kg

1100 kg

Chevrolet Cruze

1,2 s

+ 0 kg

1100 kg

Hozzászólások