
WTCC súlytáblázat - Moszkva
Az FIA a szokottnál kicsit hamarabb, már csütörtökön kiadta a jövő hétvégén esedékes moszkvai WTCC versenyre érvényes súlytáblázatot. Ebből kiderül, hogy idén először nem csak a Citroenek mozdulnak el a gyári minimumsúlyt jelentő 1100 kilóról, hanem a Hondák és a Chevrolet-k is kapnak ballasztot.
A pluszsúlyokat az elmúlt három hétvége (Hungaroring, Szlovákiaring, Salzburgring) időeredményeiből számítják. A szabályoknak megfelelően valamennyi márka esetében a két legjobb pilóta két legjobb idejét veszik az időmérőről valamint a futamokról, és ezek átlagainak különbsége határozza meg, hogy melyik típus milyen ballasztot kap.
A számításból kikerült a Paul Ricard, benne maradt viszont az eddigi két legszorosabb hétvége, és belekerült Salzburg, ahol a vártnál kisebbek voltak a különbségek. A 2014-es szezon során először így a Honda és a Chevrolet is becsúszott a 0,9-es határ alá, tehát ez a két márka is kap ezt-azt az anyósülés helyére.
Salzburgnak köszönhetően a Chevrolet fejlődött a legnagyobbat, a korábbi 1,2 helyett 0,7 másodpercre csökkent a privát márka hátránya a referenciaidővel rendelkező Citroenhez képest, ami +20 kilót jelent. Ugyanennyin áll a Honda, ám ők 0,9-ről indultak, tehát náluk valamivel kisebb a fejlődés. Visszaemlékezve az ausztriai hétvégére ez nem meglepő. Michelisz Norbiék viszont így is 20 kilót kapnak.
A Lada gyakorlatilag stagnál, minimális fejlődés tapasztalható az oroszoknál, a Salzburg előtti 2,4 másodperces hátrányból 2,3 lett, ők tehát - elméletileg - 1100 kilóval mehetnek hazai versenyükön. Azért csak elméletileg, mert a Granta továbbra is túlsúlyos, így nagyjából 1155 kg náluk a valós minimum.
A Honda és a Chevrolet súlyelőnye tehát 60-ról 40 kilóra csökkent a Citroennel szemben.
Típus | Különbség | Pluszsúly | RUS |
Citroen C-Elysée | 0,0 s | + 60 kg | 1160 kg |
Honda Civic | 0,7 s | + 20 kg | 1120 kg |
Lada Granta | 2,3 s | + 0 kg | 1100 kg |
Chevrolet Cruze | 0,7 s | + 20 kg | 1120 kg |