WTCR - Sok boldogságot, Tom Boardman

Sok boldogságot, Tom Boardman

LantiLanti
2012/10/15 17:38

A szimpatikus angol pilóta ma ünnepli 29. születésnapját, ennek alkalmával a Túraautó Hírblog egy picit visszatekint a fortoni pilóta mögött álló évekre.

A történet szerint Tom már egész fiatalon megismerkedett az autókkal, édesapja farmján "kergetett" egy kis lélekveszejtőt. Állítólag a helyi tehenek és disznók között mai napig él a száguldozó Tom legendája. :) Élete első versenyére egy negyed mérföldes oválpályán került sor 1993-ban, és a dolog annyira megtetszett neki, hogy édesapja segítségével négy évet húzott le a Ministox sorozatban, és három bajnoki címet szerzett. Ezt két Autograss-es (amatőr autósport sorozat, főleg murvás és füves pályákon) szezon, és négy bajnoki cím követte, majd 1999-ben benevezett az új T-Car bajnokságba, ahol nyolc futamból hetet megnyerve szintén győzött. Nem véletlen, hogy akkoriban az egyik legígéretesebb brit tehetségnek tartották.

A sikerek láttán édesapja 2000-ben vásárolt neki egy Peugeot 306-os túraautó, ám a bemutatkozással várni kellett, hiszen a szabályok szerint ilyen magas kategóriába csak 16 év fölött adnak licenszet. A szülinap után egyből benevezett a National Saloons sorozatba, ahonnan már csak egy lépés volt a BTCC.

2001-ben a családi Tom Boardman Racing színeiben indul első brit túraautó bajnoki futamán, minden idők legfiatalabb pilótájaként. A következő évbe BMW-re cserélte a Peugeot-t, és átment Peter Briggs istállójához, akikkel a Production kategóriában 16. lett, mivel sokat küzdött a hátsókerék hajtás megszokásával. 2003-ban már a negyedik helyen zárt 8 győzelemmel.

2003-ban a Wales Ralin is elindult egy Peugeot 206-al, majd a család megalapította a máig létező Special Tuning Racing istállót.

2004-ben úgy érezte, változásra van szüksége, és benevezett a brit SEAT Cupra Challenge-be. A bajnokság akkor úgy működött, hogy egy csapat készítette fel az összes induló autóját, és alig volt tesztlehetőség a szezon előtt. Boardman viszont így is rátalált korábbi önmagára, első futamán egyből dobogóra állt, a másodikat pedig megnyerte. Bár az ellenfelek nagy része már második évét futotta a sorozatban, Boardman végig versenyben volt az elsőségért. Az utolsó futamon azonban kockáztatott a gumiválasztásnál, és végül "csak" harmadik lett az összetettben.

2005-ben már mindenki saját csapattal indulhatott, jöhetett tehát a Tom Boardman Racing. Bajnoki cím lett vége, amivel egy 100 ezer fontos csekk is járt. Illetve egy útilapu, a szabályok szerint ugyanis a bajnok már nem indulhatott a következő szezonban. Így került Boardman a spanyol SEAT León Supercopába, ahol lehetősége adódott az új León megismerésére. 2008-ban spanyol bajnok lett, és az Európa kupán is rajthoz állt (6. lett), ahol együtt versenyzett Michelisz Norbival, Wéber Gabival, James Nash-el és Fredy Barth-tal is.

Az paui Európa kupa győzelemnek köszönhetően Estorilban bemutatkozhatott a WTCC-ben. Az első futamon kiesett, a másodikon 17. lett. 2009-ben pedig jöhetett az első teljes szezon a túraautózás csúcskategóriájában. Boardman a SUNRED Engineeringnél indult Tom Coronel társaként, és ötödik lett a Yokohama kupában. Egy privát győzelmet szerzett, haza versenyén, Brands Hatchben.

A sikeresnek mondható szezon után 2010-ben mégis visszatért a BTCC-be, ahol a következő évben megszerezte első abszolút győzelmét egy SEAT-tal, ezúttal már a családi STR istálló színeiben.

A jelenleg futó az első olyan WTCC-s évad, amelynek Boardman állandó tagja. Nehezen indult számára az év, a SEAT ugyanis nem rendelkezett elég 1.6 turbós motorral, és hiába a csapattulajdonos fia, Boardmannak kellett várnia, mivel Darryl O'Young fizetős versenyző volt. Maradt a régi 2.0 literes turbódízel, ami viszont pont semmire nem volt jó. A Salzburgring óta viszont már Ő is az új motorral megy, és az Amerikában legutóbb elért nyolcadik hely biztató a jövőre nézve.

Happy Bday, Tom!

Fotó: WTCC Media, Wikipedia

Hozzászólások