WTCR - Rydell a Nordschleifén tesztelt
Rydell a Nordschleifén tesztelt
Fotó: Rickard Rydell

Rydell a Nordschleifén tesztelt

LantiLanti
2014/11/03 18:40

Mialatt a WTCC mezőny Suzukában csatázott, Rickard Rydell folytatta felkészülést a 2015-ös szezonra; a svéd klasszis a legendás Nordschleifén gyakorolt egy GT4-es Aston Martin volánja mögött.

A 47 éves pilóta jövőre a Honda Racing Sweden csapat (NIKA Racing) színeiben egy Honda Civic volánja mögött tér vissza Túraautó Világbajnokságba, ahol korábban a SEAT és a Chevrolet gyári pilótájaként is találkozhattunk vele, sőt 2005-ben Silverstone-ban ő szerezte meg a spanyol márka első VB futamgyőzelmét.

A Nordschleife sem csak hobbiválasztás volt Rydell számára, a WTCC mezőnye ugyanis jövőre nagy dobásra készül, a legendás Nürburgringi 24 órás futam felvezető programjában két versenyt teljesítenek majd a 25 kilométeres, kegyetlenül nehéz Zöld Pokolban. Mivel a svéd a TC1-es Civic-kel még nem gyakorolhat, jobb híján az egyik legfontosabb pályát igyekezett minél jobban megismerni.

Az ötszörös WTCC futamgyőztes svéd az HRT Performance színeiben két csapattárssal osztozott a GT4-es Aston Martin V8 Vantage versenyautón, egyikük pedig ismerős lehet a Túraautó Vb-t régóta követők számára. Peter Tertingről van szó, aki 2005 és 2007 között Rydell csapattársa volt a SEAT gyári alakulatánál, és az első évben megnyerte a második mexikói futamot. Terting akkoriban nagy túraautós tehetségnek számított, ám végül nem futotta be a neki szánt karriert. 2007 után még párszor rajthoz állt a Nürburgringi 24 óráson, azóta viszont csak kisebb németországi versenyeken megy. (A képen ő áll Rydell mellett)

Az egység harmadik versenyzője a 22 éves német Kim Hauschild volt, aki fiatal kora ellenére pár alkalommal már teljesíteni tudta a Nürburgringi 24 órást.

Rydell_nordschleife_aston

Az Aston Martin név is kellemes emlékeket ébreszthet a svédben, hiszen 2007-ben a brit márka egyik autójával nyerte meg a Le Mans 24 óráson a GT1-es kategóriát Darren Turner és David Brabham oldalán.

Rydellék a VLN Sorozat idei utolsó állomásán, a 39. DMV Münsterlandpokal névre hallgató négyórás versenyen indultak, amely barátságtalan, nyirkos, esős körülmények között zajlott. Ezen mondjunk nincs mit meglepődni, az év ezen szakában az sem ritkaság, hogy le kell fújni egy-egy futamot a Zöld Pokolban. Emlékezzünk csak a Honda esetére, amikor a TC1-es autóval szerettek volna menni egy endurance versenyen, de a köd miatt végül az edzések után elmeszelték a hétvégét.

A svéd ilyen szempontból szerencsésebb volt, ő teljesíthette a távot, és jó néhány kört megtehetett a több mint 170 kanyarból álló pályán, igaz, egy alkalommal félbe kellett szakítani a meccset, mert sűrű köd ereszkedett a pályára. Két defekt is hátráltatta a csapatot, ám ennek ellenére az összetettben a 40., kategóriájukban pedig a 2. helyet szerezték meg.

A Nordschleifén versenykörülmények között legközelebb jövőre lehet majd gyakorolni, Rickard Rydell pedig már tűkön ül, hogy megkapja az új TC1-es Honda Civic-et, és elkezdhessen felkészülni a nagy WTCC-s visszatérésre. Az 1998-as brit bajnok utoljára 2009-ben ment teljes szezont a Túraautó Világbajnokságon.

Hozzászólások