WTCR - Röhejes felügyelői döntések (Oriola)
Röhejes felügyelői döntések (Oriola)

Röhejes felügyelői döntések (Oriola)

LantiLanti
2013/11/17 18:11

Chilton_Oriola_crash

Évek óta fáradozom azon, hogy meggyőzzem a magyar autósport szerető közönséget (pontosabban azt a részét, aki hallgat vagy olvas engem), hogy a WTCC igenis egy komoly bajnokság. Aztán olyan esetek történnek, mint például ez a makaói, és elmegy a kedvem az egésztől. Nem hiszem el, hogy ilyen megtörténhet, és azt sem, hogy ez bármilyen formában hasznára van a Világbajnokságnak.

Pepe Orioláról van szó, ki másról, a WTCC villámgyors, de még mindig bántóan éretlen tinijéről, aki Makaóban két futam alatt két versenyzőt fosztott meg attól, hogy valóra váltsa egész éves álmát. Illetve nem is annyira róla, hanem inkább a felügyelőkről, akik - ne szépítsük - teljesen dilettáns döntést hoztak a két eset kapcsán.

Oriola az első futamon Tom Chiltont lökte neki a falnak, aki ezzel elveszített esélyét az összetett második hely megszerzésére. Pedig Tarquini motorhibája miatt nem állt rosszul az angol chevys. A második futamon aztán ugyanezt eljátszott James Thompsonnal, aki pedig éppen a Lada első dobogós helyezéséért küzdött.

És a felügyelők? A futam után a "bölcsek" tanácsa úgy döntött, az első manőver 30 másodperces büntetést ér (ezzel Oriola a nyolcadikról a 15. helyre csúszott vissza), a második viszont csak egy figyelmeztetést. Értitek? FIGYELMEZTETÉST!!!! Ez most komoly??? Ezek ittak? Vagy épp az a baj, hogy nem eleget? Tényleg ennyire fontos volt, hogy az agyatlankodó spanyol mindenképpen megtarthassa a második helyet??? Mert más magyarázatot nem találtam arra, hogy miért kell másképp megítélni a két szitut...

Oriola egyébként az első esetnél elismerte felelősségét.

"Túl későn fékeztem, és belecsúsztam. Picit túl optimista voltam abban kanyarban. Nagyon sajnálom, hiszen tudom, hogy az összetett dobogóért harcolt. Remélem egy nap majd elfogadja a bocsánatkérésem" - mondta Oriola a TouringCarTimes-nak.

"Nagyon idegesítő. Makaóban voltunk, ahol az ember mindig korábban fékez, hogy legyen tartalék. Persze tudod, hogy később is fékezhetnél, és szeretnél is később fékezni, de olyankor jön az, hogy felöklelsz valakit. Pepe még nagyon fiatal. Én is az vagyok, de mégis körülbelül tíz évvel több tapasztalattal rendelkezem mint ő" - mondta Chilton TouringCarTimes-nak.

Oriola_makao_13_arc

A Thompsonnal történ ütközésnél viszont Oriola vétlennek érezte magát, és új látja, versenybaleset volt.

"Először nyitva hagyta az ajtót, majd néhány méterrel később hirtelen becsukta. Vagy őt találom el, vagy a falnak megyek. Sajnálom az esetet, nem akartam nekimenni, hiszen a következő körben az egyenes szakaszon úgyis megelőztem volna, de azt hittem, helyet fog hagyni, és végül nem hagyott" - magyarázat.

Gondolom, senkit nem lep meg, hogy JT picit máshogy érezte.

"Ez egy hülye manőver volt Oriolától. Egy olyan húzás, aminek a végén biztosan valaki a falban köt ki. Nagyon önző módon viselkedett, hiszen mindenki tudta, hogy ebből baleset lesz" - idézi Thompsont a TouringCarTimes.

A második futamon egyébként Franz Engstler és Filipe De Souzát is megbüntették, mivel valamilyen szabálytalanságot követtek el az újra rajtnál. Szegény Engstler papa ezzel egy jó kis pontszerző helyet bukott el.

Fotó: Eurosport, WTCC Media

Hozzászólások