WTCR - Puig: 30%-ot drágulhat a WTCC
Puig: 30%-ot drágulhat a WTCC

Puig: 30%-ot drágulhat a WTCC

LantiLanti
2013/06/01 12:27

Puig_huff

Szűk két hete a spanyol Motorpasión magazin hosszan elbeszélgetett Jaime Puig-dzsal, a SEAT Sport első emberével, és az interjúból kiderült egy-két apróság. Döntés továbbra sincs a SEAT szerepvállalásával kapcsolatban, de a spanyol márka nagyon is érdeklődik a WTCC iránt. Kigyűjtöttük az interjú - szerintünk - legérdekesebb részleteit.

Kezdjünk is bele. Tervez-e a SEAT Sport visszatérni, és ha igen, melyik bajnokságban és milyen autóval?

"Jelen pillanatban nem tervezzük, hogy hivatalos csapattal visszatérünk valamelyik sorozatba."

A WTCC-ben életbe lépő új szabályok mennyire segíthetik a SEAT visszatérését?

"Igazából nincs nagy hatása a döntésre, mert az új szabálykönyv a régi továbbfejlesztett változata lesz, azaz továbbra is szériaalapú autók mennek majd a WTCC-ben, ami egy megfizethető világbajnokság marad. Az új szabályok önmagukban nem befolyásolják a SEAT döntését, de új gyártókat vonzhatnak a bajnokságba."

Mi a  véleményed az új szabályokról?

"Nekem tetszenek, szerintem is ez a jó irány. Az egyetlen "de" a mondatban, hogy körülbelül 30%-kal drágulhatnak az autók. De még így is a leginkább megfizethető világbajnokság marad a WTCC."

Bizonyára tisztában vagy azzal, hogy a spanyol szurkolók mennyire szeretnék, ha a márka visszatérne. Ez plusz nyomást jelent?

"Igen tisztában vagyok vele, és néha idegesít, hogy mostanság többet beszélnek rólunk, mint amikor két világbajnoki címet szereztük egy forradalmian új technológiával. Mi lettünk először bajnokok egy dízel autóval, és olyan komoly márkákat győztünk le, mint a BMW, a Honda, az Alfa Romeo, a Volvo és a Chevrolet."

SEAT Leon TDI WTCC

(A Motorpasíon újságírója itt még rákérdezett, hogy a WRC és a Dakar szóba jöhet-e a SEAT számára, és ezeket a kérdéseket követte Puig válasza)

"Jelenleg arra összpontosítunk, hogy a pályaversenyeken a lehető legjobb támogatást nyújtsuk a partnereinknek. Nem akarunk újabb frontot nyitni. Jelenleg a WTCC-t tartjuk a legérdekesebb lehetőségnek, mivel közvetlenül megjeleníthető benne az utcai modell. Egy hétköznapi típusból lehet nagyon dögös autót építeni, ami mégis megőrzi valódi identitását."

Yvan Muller kicsit meglépett a bajnokságban. Szerinted folytatódik a francia egyeduralma?

"Yvan Muller egy nagyon jó versenyző, és egy remek autóban ül, amit ráadásul tökéletesen ismer, hiszen ő fejlesztette. Az elmúlt három évben a Chevrolet volt az egyetlen igazi gyári autó a mezőnyben, és így rengeteg kedvezményt kapott. A Honda program csak az első évében jár, és nem lehet azonnal bajnokautót építeni. A Lada Thompsonnal folyamatosan fejlődik, de elég balszerencsések voltak eddig. Nálunk pedig Rob Huff egyre jobban kiismeri az autót, hiszen érdemi teszt nélkül kezdte a bajnokságot. És még mindig nem érte el a határokat. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a Leónt nyolc éve építették, a többi autó sokkal fiatalabb, úgyhogy nehéz lesz versenyben maradni."

Milyen mértékben támogatja a SEAT Sport a Tuenti Racinget? És az All-Inkl.com Racinget?

"Az összes partnerünk ugyanazt a háttértámogatást kapja, nem teszünk különbséget köztük. Az említett két csapat mellett az STR-nek és Campos Racingnek is ugyanazt nyújtjuk."

A marrakeshi győzelem után Pepe Oriola arról beszélt, hogy szeretne továbbra is ezzel a márkával versenyezni, de lehetőség szerint egy gyári csapatban és egy új autóval. A SEAT is szeretné megtartani Oriolát egy új formációban?

"Túl korai még a jövőről beszélni, de a jelenlegi partnerek közül bárki bekerülhetne, hiszen tehetséges és fiatal versenyzőkről van szó."

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások