WTCR - Polestar: világbajnokok akarunk lenni
Polestar: világbajnokok akarunk lenni

Polestar: világbajnokok akarunk lenni

LantiLanti
2013/12/09 19:05

Bjork_volvo_sanghaj

Röpül az idő. Két éve már, hogy véget ért a Polestar Racing rendkívül sikeres kísérleti éve a WTCC-ben, amit általános meglepetésre nem követett gyári szerepvállalás a Volvo részéről. A svéd alakulat azóta más harctereken küzd, idén például taroltak az STCC-ben, és közben dögösebbnél dögösebb sportos utcai autókat építenek.

Aki azonban egyszer megízlelte a világbajnokságot, az egykönnyen nem felejti, és így van ezzel a Volvo hivatalos tuningpartnere is. Az idei szezon utolsó előtti versenyén ismét bevetették az 1.6 turbós C30-at, amolyan tesztmenetként.

A friss skandináv bajnok Thed Björk egyből bejutott a Q2-be, az első versenyen viszont nem tudott eljönni a rajttól az akkumulátor hibája miatt. A második futamara a Polestar szerelők helyrehozták az autót, és egy szép felzárkózás után Björk 15. lett.

"Voltak gondjaink a sanghaji hétvége során, de erre valahol lehetett is számítani. Összességében viszont pozitív következtetéseket vonhattunk le. Versenyképesek voltunk egy olyan autóval, amin az elmúlt két év során semmilyen komoly fejlesztés nem történt. A körülményekhez képest Thed Björk is jól teljesített" - értékelte az egy hétvégés szereplést a WTCC Blog megkeresésére Hans Bååth, a Polestar ügyvezetője.

Polestar_volvo

Bár a Volvo részéről hivatalos ígéret továbbra sincs a WTCC-vel kapcsolatban, az utóbbi hónapokban olyan pletykákat lehetett hallani, hogy a svédek mégis bevetnék az S60-at. A Polestar pedig készen áll, hiszen 2011-es nagyon sikeresnek mondható szezon óta állandó cél a világbajnokság.

"A legfontosabb hosszabb távú tervünk, hogy világbajnoki címet szerezzünk. Ennek érdekében több bajnokságot, köztük a WTCC-t is figyelemmel kísérjük."

Világbajnoki címet jelenleg a Forma-1-ben, az endurance szakágban, a raliban és a WTCC-ben lehet szerezni, úgyhogy ha tényleg arra fáj a Polestar foga, akkor elég egyértelmű a választás.

A WTCC-ben jövőre mutatkoznak be az új technikai szabályok, és első körben három márka, a Honda, a Lada és a Citroen épít új autót (a Chevrolet most ne számoljuk ide, hiszen a márka európai kivonulása miatt bizonytalan, milyen jövő vár az RML-féle Cruze-okra). Ha tehát a Volvo tényleg szeretne beszállni a WTCC-be, felmerül a kérdés, nem lenne-e jobb a többiekkel együtt debütálni? Nem kerül-e hátrányba a riválisokkal szemben, aki később csatlakozik?

Kíváncsiak voltunk a Polestar ügyvezetőjének véleményére, de kitérő választ kaptunk.

"A WTCC egy olyan bajnokság, amely a Polestar és a Volvo érdeklődési körében van, ám jelenleg az STCC-re és az ausztrál V8 Supercars sorozatra összpontosítunk" - mondta Bååth.

Polestar_volvo_v8_motor

Két elég komoly programról van szó, amely a Volvo két kulcsfontosságú piacán fut. Az STCC-ben már bizonyítottak, az ausztrál projekt pedig gőzerővel halad előre; nemrég mutatták be az új V8-as motorjukat. Egyelőre tehát szép jövő áll a Polestar Racing előtt.

"A jelenlegi és jövőbeli helyzetünk is stabil. A Skandináv Túraautó Bajnokságban legalább 2015-ig jelen leszünk, jövőre pedig két autóval indulunk a V8 Supercarsban a Garry Rogers Motorsporttal közösen. Már javában fejlesztjük az új V8-as motorunkat" - zárta Bååth.

A WTCC-s visszatérés tehát továbbra is napirend közeli helyzetben van, ám jelenleg más köti le a Polestar és a Volvo figyelmét. Reméljük, nem sokáig, hiszen nem nagyon találni olyan túraautó rajongót, aki ne imádta volna a C30-at, és ne várná vissza a Volvót a WTCC-be.

Fotó: WTCC Media, Polestar Racing

Hozzászólások