WTCR - Pofon a WTCC-nek, nem lesz új SEAT
Pofon a WTCC-nek, nem lesz új SEAT

Pofon a WTCC-nek, nem lesz új SEAT

LantiLanti
2013/09/12 12:49

Basseng_Usa_seat_hatul

Kisebb fajta csapásként értelmezhető a WTCC szempontjából a SEAT ma reggeli bejelentése, amelyből nehéz lenne nem azt kihallani, hogy a spanyol márka erőteljesen távolodik a Túraautó Világbajnokságtól.

A SEAT a Salzburgringen mutatta be a 2014-es WTCC szabályok szellemében épült új León Cup Racert, amelyben ugyan egy kétliteres TFSI motor van, ám akkor minden jel (és nyilatkozat) arra utalt, hogy ez lesz az új WTCC-s technika alapja. Néhány hónapja Jaime Puig, a SEAT Sport vezetője még arról beszélt, hogy egy-két 1.6 turbós darab már a 2014-es szezon során elkészülhet, és be is mutatkozhat a világbajnokságon.

Ehhez képest a mostani bejelentés komoly fordulatot jelent, úgy tűnik, a spanyolok inkább saját márkakupájukra, és a nemzeti bajnokságokra akarnak koncentrálni a Cup Racerrel, a WTCC pedig lekerült a napirendről. SEAT nagy hagyományokkal rendelkezik a márkakupák terén, a jelenlegi Leónra alapult a nagy sikerű SEAT León Eurocup, amelyet Michelisz Norbert és Wéber Gábor is megnyert. A magyarokon kívül ebben a sorozatban tűnt fel Pepe Oriola, James Nash, Fredy Barth és Alekszej Dudukalo is, tehát kis túlzással a WTCC utánpótlás bázisaként is funkcionált.

A León kupák Európa szerte a nemzeti színtérre is sikeresen beszivárogtak, Magyarországon három éven keresztül (2007-2009) futott önálló mezőnnyel a sorozat. Az első két szezont a most már kamionnal versenyző Kiss Norbert nyerte, a harmadikban pedig Michelisz Norbert lett a bajnok. Rajtuk kívül olyan haza szinten nagy névnek számító pilóták indultak, mint Wéber Gábor, Hatvani Bálint és Bárkovics Zoltán.

Száz szónak is egy a vége, a SEAT inkább a márkakupás sikerekben bízik, és a WTCC-t egyelőre hanyagolni fogja.

SEAT_aut_cup_racer

"Nincs terv a WTCC-vel kapcsolatban. Szeretném, de ebben az autóban (Cup Racer) egy két literes motort van. Ráadásul ahhoz, hogy a WTCC-ben felvegyük a versenyt a Citroennel, egy megfelelően kifejlesztett technikára lenne szükségünk. Már voltunk világbajnokok, de a mostani ellenfelekkel szemben túl drága lenne a WTCC" - mondta Puig.

A SEAT gyári szinten 2009-ben vonult ki a világbajnokságról, ám a spanyol SUNRED Engineering privát keretek között tovább vitte a Leónokat. 2011-ben, az 1.6 turbós motorok bevezetésekor a lichtensteini Lehmann céggel közösen ők fejlesztettek (saját néven) motort az autóhoz.

Tavaly azonban úgy tűnt, a SEAT ismét érdeklődést mutat a WTCC iránt, a márka egy saját motort építtetett a Leónhoz a francia ORECA céggel, sőt akkoriban arról lehetett hallani, hogy a Gabriele Tarquinivel felálló Lukoil Racing csapat valójában egy burkolt gyári alakulat, amely a visszatérést készíti elő.

A Lukoil azonban továbbállt (jelenleg a Ladát és Yvan Mullert támogatja), a SEAT pedig a márkakupák felé fordította figyelmét.

"Szeretnénk elindítani a León Kupát. Még nem hagyták jóvá, de dolgozunk rajta. Európában akarunk maradni, ami Németországot, Franciaországot, Olaszországot, Spanyolországot és Nagy-Britanniát jelenti" - utalt arra Puig, hogy a WTCC nemzetközi terjeszkedése nem fedi le a márka legfontosabb marketing céljait.

"A (korábbi) León Supercopa hatalmas siker volt számunkra. (Az újjal) az ETCC-ben is lehet rajthoz lehet majd állni. Örülnénk, ha lennének közös versenyeink a WTCC-vel, de csak olyanok, amik nem ütköznek a Túraautó EB versenyeivel, hogy a partnereink mindkét bajnokságban rajthoz állhassanak."

Az előzetes számítások szerint a Cup Racer nagyjából 70.000 euróba kerül majd, amiért a vásárló egy 330 LE-s ízig-vérig versenyautót kap. A jelenlegi WTCC-s technikák ezzel szemben 300-400.000 eurót kóstálnak, motor nélkül.

A SEAT Sportnál beállt fordulat valóban kisebb fajta pofon a WTCC számára, hiszen a bajnokság a BMW mellett egy másik nagy múltú, a kezdetektől fogva jelen lévő márkát veszít el, ráadásul a bajorokkal együtt egy csapásra 13 autó távozik a sorozatból.

Fotó: SEAT Sport

Írta: Lanti

Hozzászólások