WTCR - Öt piros zászló után Michelisz 2. az időmérőn
Öt piros zászló után Michelisz 2. az időmérőn
Fotó: Castrol Honda Racing

Öt piros zászló után Michelisz 2. az időmérőn

LantiLanti
2017/11/17 13:03

Pontosan azt kaptuk Makaótól, amit 2014 előtt megszoktunk: látványos felvételek, balesetek, számtalan piros zászló és totális káosz az elejétől a végéig. Összesen ötször kellett megszakítani a kvalit, ami így egy órával volt hosszabb a tervezettnél, a MAC3 pedig tragikomédiába fulladt.

Kezdjük gyorsan a legfontosabbal: az időmérőt Rob Huff nyerte, megdöntve José Maria López 2014-es pályacsúcsát (2:23.995), és három tizedmásodperccel megelőzve Michelisz Norbit. A magyar pilóta nagy ellenfelei közül Thed Björk negyedik lett, Nicky Catsburg pedig még a Q1-ben falnak csapta a Volvót, és bár bejutott a Q2-be, ott nem tudott mért kört futni.

Mindez azt jelenti, hogy Norbi két pontot faragott a hátrányából, a futamokra pedig egy második és egy kilencedik rajthelyet szerzett. Mindeközben Björk egyszer az ötödik, egyszer pedig a hatodik, Catsburg pedig mindkétszer a 12. helyről indul majd.

A folyamatos piros zászlók miatt mind a Q1-ben, mind a Q2-ben limitált mennyiségű lehetőség állt a pilóták rendelkezésére, féltávnál mindkét esetben kevesebb mint a mezőny fele rendelkezett mért körrel. Az első szakaszban először a visszatérő Ma Qing Hua csapta korlátnak a Citroënt, majd Nicky Catsburg csúszott bele a falba a Fisherman's kijáratánál. A holland ugyan kitörte a Volvo bal első futóművét, ám egy korábbi gyors körrel mégis biztosította helyét a Q2-ben. A harmadik piros-csalogató a hongkongi Po Wah Wong volt a Campos Chevy-vel (csapattársa betegség miatt végül visszalépett).

A Q1 végén így a kiesők mellett a két zengős Honda, a ladás Mak Ka Lok, illetve nem kis meglepetésre Yann Ehralcher búcsúzott. Mak rendkívül közel került a 107% eléréséhez, ám végül kicsit több mint egy tizeddel lemaradt, így Ma-hoz és Po-hoz hasonlóan az ő rajthoz állása is a felügyelők kezében van. Alapesetben egyébként csak Ma-nak kéne rajtengedélyt adni, de meglátjuk, mennyire lesz engedékeny a testület.

További két piros zászló miatt a Q2 is egy őrült rohanás lett. Catsburg egyáltalán nem tudott kijönni, csapattársa, Nestor Girolami pedig az első gyors körén belecsúszott a korlátba. Társat is talált magának az autórombolásban, a mögötte érkező Mehdi Bennani ugyanis már nem tudott megállni, így mindkét gépet (pontosabban egy részét) le lehetett írni költségként. A takarítás után már éppen belendült volna a társaság, amikor John Filippi a célegyenesben adott át egy komolyabb darabot az enyészetnek a Citroënjéből.

A vége így rendkívül izgalmas lett. Na nem Norbi vagy Huff számára, ők végig simán hozták az első két helyet, hanem a listavezető Björknek, akinek egyetlen köre maradt az értékelhető időeredmény elérésére. A svéd meg is mutatta, milyen fából faragták, hiszen azon az egyetlen gyors körön egy egész másodpercet javított, és simán biztosította helyét a Q3-ban. Hármukon kívül még Esteban Guerrieri és Tom Chilton fért be az első ötbe.

A Q2-ben Kevin Gleason ismét villantott, az amerikai élete legjobb időmérős eredményét hozva hatodik lett, megelőzve a továbbra is lendületben lévő Ryo Michigamit, és a végre új erőre kapó Tom Coronelt. Utóbbinak nagyon kijárna már egy dobogó a nyitó futamon. Ami a fordított rajtácsos pole-t illeti, mivel négyen sem futottak mért kört, köztük végül a kivezető körök döntöttek, és Bennanié lett a nyitó futamos pole.

A Q3 már csak egy igazi fordulatot hozott, Guerrieri egy remek első két szektor után a harmadikba belehibázott, így végül nem tudta megelőzni Björköt, és elvenni tőle egy pontot. Huff űridőt ment, és pályacsúccsal lett övé a rajtelsőség, Norbi másodikként zárt egy szintén kiváló körrel, ők ketten pedig brutálisan kilógtak a mezőnyből.

A Q1 végeredménye:

Mak_17_q1

A Q2 végeredménye:

Mak_17_q2

A Q3 végeredménye:

Mak_17_q3

A MAC3 viszont botrányosan alakult. A Honda annak rendje és módja szerint teljesítette a két kört a Volvo viszont egy közúti kocsi tempójára képes S60-nal küldte ki Girolamit. Mivel a szabály úgy szól, hogy egy márka akkor értékelhető, ha az első és a harmadik autó között nincs 15 másodpercnél több a befutónál, mindhárom volvós levezető tempóban ment körbe, hogy így megszerezzék a második helyért járó nyolc pontot. Míg a hondások 5:04.465 alatt értek körbe, addig a svédek 8:48.108-at mentek. Egy rossz vicc volt az egész, a MAC3-ban is be kellene vezetni a 107%-hoz hasonló limitet.

A nyitó futamot szombaton hét órától rendezik, és az Eurosport 1 élőben közvetíti.

Hozzászólások