WTCR - Norbi és Menu az időmérők királya

Norbi és Menu az időmérők királya

LantiLanti
2012/11/23 19:33

Alain Menu volt a 2012-es WTCC szezon legeredményesebb versenyzője az időmérő edzéseken, a Chevrolet svájci pilótája négyszer szerezte meg a pole-t. Yvan Muller végzett a másodikként három első hellyel, majd Rob Huff és Gabriele Tarquini következik 2-2 kvali győzelemmel. A Yokohama kupában érdekeltek közül egyedül Michelisz Norbi tudott időmérőt nyerni, ki ne emlékezne rá, a Szlovákiaringen. Az örökranglistát Tarquini és Menu vezeti 15-15 pole pozícióval.

A legszorosabb időmérő a sanghaji volt, ahol 0.026 másodperc választotta el Menut és Mullert. Az átlagos különbség az első és a második helyezett között 0.258 másodperc volt 2012-ben.

A fordított rajtsorrend királya Stefan D'Aste lett, aki négy alkalommal kockáztatott sikerrel, és lett tizedik a Q2-ben. Rajta kívül egyedül Norbinak sikerült dupláznia, ő Monzában és Curitibában rajtolt az élről a második versenyen. Norbi egy mutatóban teljesen egyedülálló volt idén, csak a Zengő Motorsport pilótája mondhatja el magáról, hogy első és második futam is indult az élről.

Az első soros rajthelyeket figyelembe véve már kiegyenlítettebb a helyzet, itt 8-8 az állás Menu valamint Muller között. Huff az időmérőkön feltűnően elmaradt két rutinos csapattársától, a világbajnok mindössze négyszer startolhatott az első két hely valamelyikéről.

Idén új rendszert vezettek be az időmérőkön, a Q1-ből az első 12 jutott tovább a második körbe. Borzasztóan kiélezett csata folyt a Q2-ért, a 12. (még továbbjutó) és a 13. (éppen lemaradó) helyezett között átlagosan 0.055 másodperc volt a differencia! Marrakesh volt ilyen szempontból a csúcs, ott Franz Engstler két ezredmásodperccel maradt le a Q2-ről, Pepe Oriola nagy megkönnyebbülésére.

Engstler papa egyébként is elég balszerencsés volt idén, a rutinos német róka végzett legtöbbször az utálatos 13. helyen, összesen háromszor. Tom Coronel, James Nash és Alberto Cerqui kétszer-kétszer dühönghetett a Q1 végén.

A gyári Chevrolet-ken kívül egyedül Gabriele Tarquini mondhatja el magáról, hogy az összes versenyen bejutott a Q2-be, de büszke lehet magára Pepe Oriola és Tiago Monteiro is, hiszen ők mindössze kétszer csúsztak ki. Michelisz Norbi háromszor maradt le a továbbjutásról, Marrakeshben, Salzburgban és Suzukában, ebből egyszer, Marokkóban lett pont 13.

Az egész szezont teljesítők közül Charles Ng és Tom Boardman maradt le minden alkalommal a Q2-ről, bár mindketten közel jártak, a hongkongi Sonomában, az angol Makaón lett 14.

Zárásként még néhány érdekesség Michelisz Norbi szezonjáról, azok kedvéért, akik szeretnek a számokban lubickolni. Norbi három gyöngébb időmérője szépen eloszlott a szezon során, a leghosszabb Q2-es sorozata három versenyből állt, Portimaó, Curitiba és Sonoma között.

Ahogy már említettük, Norbi legjobb rajthelye az első és a második futamok tekintetében is a pole pozíció volt. Ami a legrosszabb helyezéseket illett, abban is jól állunk. Az első futamokon egy 15., a második versenyeken egy 14. hely volt a leggyengébb teljesítmény. Ebben a tekintetben csak a három gyári Chevrolet és Tarquini szerepelt jobban, mint Michelisz.

Pontosan ez a helyzet az átlagoknál is. Norbi átlagos rajthelyezése az első futamokon 7,75, a másodikon 7,25 volt, egy újabb mutató, amiben csak a hupikék törpök és Hókuszpók (szokták így becézni :D) tett túl a mi fiúnkon. A privát pilóták közül tehát egyértelműen Norbi volt az edzéskirály.

Aki nem hiszi, az nézze meg a két rivális adatait:

Oriola: 1. verseny legjobb: 4., 2. verseny legjobb: 1., 1. verseny legrosszabb: 18., 2. verseny legrosszabb: 21. 1. verseny átlag: 8,917, 2. verseny átlag: 5,75.

D'Aste: 1. verseny legjobb: 6., 2. verseny legjobb: 1., 1. verseny legrosszabb: 21., 2. verseny legrosszabb: 21. 1. verseny átlag: 11.25, 2. verseny átlag: 8.

FONTOS! Kérlek, állítsd be a Facebook Oldalon az értesítések küldését. Részletek ITT.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások