WTCR - Nem egyforma a három Lada
Nem egyforma a három Lada
Fotó: WTCC Media

Nem egyforma a három Lada

LantiLanti
2014/05/13 19:29

James Thompson már a Hungaroringen beszélt erről a problémáról a WTCC Blognak, ám akkor abban maradtunk, ezt az információt inkább ne osszam meg a nyilvánossággal, nehogy baj legyen belőle. Azóta viszont az egyik olasz autósportos honlapnak Marco Calovolo, JT versenymérnöke nyíltan beszélt a helyzetről, így most már mi tálaljuk.

A gyári Lada Sport Lukoil csapat egyik legnagyobb problémája, hogy a három Granta messze nem egyforma, és távolról sem képes ugyanolyan teljesítményre. Rob Huff autója készült el először, azzal teszteltek a legtöbbet, és az viszonylag jól is muzsikál, a másik kettő viszont fényévekre van tőle. Mindezt a pontverseny is hűen tükrözi: mialatt Huffy 12 pontot gyűjtött, a Ladát jobban ismerő Thommo kettőnél jár.

Thompson már az első shakedown után közölte, ez az autó teljesen más, mint amivel addig teszteltek (és amit azóta Huff vezet), a hungaroringi teszten pedig autót cseréltek, és 2012-es világbajnok is meglepődött a különbségen.

"A legelső modellel tudtunk tesztelni egy keveset, és mindhárom pilóta elégedett volt vele. Ám ezután jöttek a problémák. Megérkezett a másik két autó, és nagyon hamar kiderült, hogy teljesen más, mint amit előtte küldtek. Hihetetlen, de igaz. Nem tudom megmagyarázni, hogy mi lehet az oka" - mondta Marco Calovolo az 'Omnicorse'-nek.

Az események megértéséhez tudni kell, hogyan működik a Lada Sport Lukoil csapat. A kasztnit (karosszéria, futómű, aero elemek, stb.) Oroszországban, Togliattiban építik, és készen szállítják Magny-Cours-ba, ahol az ORECA műhelyében belekerül franciák által készített hajtáslánc. Mivel a két központot 4000 kilométer választja el egymástól, ha bármi probléma támad a kasztnival, lehetetlen értelmes időn belül reagálni.

"Huffé az első Granta, és az övé tűnik a legjobbnak. A Hungaroringen a pilótáink autót cseréltek, és mindenki egyetértett abban, hogy drasztikus különbségek vannak a kocsik között. Huffot is váratlanul érte, hogy Thompson autója szinte vezethetetlen volt a kanyarokban. James pedig átállítás nélkül azonnal jobbnak érezte Rob Grantáját" - folytatta Calovolo.

Calovolo_thompson_hun

Komoly problémát jelent még, hogy az autó túlsúlyos, és még csak megközelíteni sem lehet vele az 1100 kilós súlyhatárt.

"Körülbelül 60 kilóval vagyunk nehezebbek, mint a megengedett minimum. Egyelőre keressük azokat a területeket, ahol faragni lehetne az autó súlyából."

"Ami az aerodinamikát illeti: elég rosszul muzsikál a gép, sokkal alacsonyabb légellenállásra van szükség, ha eredményesek akarunk lenn. De a mechanikai tapadás terén is előre kell még lépnünk" - zárta Calovolo.

A pilóták természetesen feszültek, a hungaroringi teszten JT mellett Mikhail Kozlovskiyal is beszéltem, és minden egyes szaván érződött a csalódottság.

A felvázolt problémák miatt rövid távon nehéz jelentős fejlődést elképzelni az oroszoknál, hosszabb távon pedig leginkább az jelenthetne megoldást, ha a Chevrolet-hez hasonlóan a Ladánál is kiadnák az autó fejlesztését egy specialista csapatnak. Akár az ORECA-nak, akár a Hexathronnak, vagy akár az RML-nek.

Hozzászólások