WTCR - Nehezebben állíthatók az új autók
Nehezebben állíthatók az új autók

Nehezebben állíthatók az új autók

LantiLanti
2014/02/28 14:07

Honda_paulricard_teszt_elolrol

A következő néhány nap még biztosan a paul ricardi kollektív teszt tapasztalatainak összegzésével telik majd. Az illetékesek több sajtóterméknek is nyilatkoztak Franciaországban, és ezek a cikkek fokozatosan kerülnek nyilvánosságra.

Alessandro Marianitól tegnap már többször is idéztünk, ám a JAS Motorsport főnöke a WTCC hivatalos honlapjának is adott interjút, amiben tovább érdekes részletek láttak napvilágot.

Az egyik például, hogy a Honda gyári programjáért felelős csapat első embere úgy véli, a TC1-es autókat bizonyos szempontból könnyebb lesz szerelni, viszont nehezebb lesz beállítani, mint a korábbi WTCC-s gépeket.

"Ha a kasztniról beszélünk, akkor azt mondom, könnyebb dolgunk lesz, hiszen kevesebb megkötéssel kellett dolgoznunk a futómű tervezésekor. Az autók beállítása viszont nehezebb faladatnak tűnik, mint korábban, hiszen idén már az aerodinamika is fontos tényező lesz. Ez pedig pályáról-pályára változik, és rengeteg tényező határozza meg. Azok a csapatok kerülhetnek előnybe, amelyek rendelkeznek formaautós vagy sportkocsis múlttal" - mondta Mariani az 'fiawtcc.com' oldalnak.

Az olasz csapatvezető arról is beszélt, hogy a Citroënnel ellentétben a Honda miért nem épített átmeneti autót, amivel már korábban megkezdhette volna a tesztelést.

"Mi is megfontoltuk az átmeneti autó építését, kizárólag az új 18-as gumik tesztelése miatt. Ám annyira elhúzódott az új szabályok véglegesítése, hogy ez túl sok időt vitt volna el, ezért csak az új autóval kezdtünk el tesztelni. Ez volt az egyetlen lehetséges módja annak, hogy időben elkészüljünk a két gyári és a két privát autóval."

Kérdésre válaszolva Mariani megerősítette, hogy privát partnereik - a Zengő Motorsport és Proteam Racing - idén is megkapják a gyári alakulat adatait, hiszen a Honda és a JAS számára is fontos az ügyfelek megfelelő kiszolgálása.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások