WTCR - Négy napot tesztelt a Honda
Négy napot tesztelt a Honda
Fotó: WTCC Media, Tiago Monteiro

Négy napot tesztelt a Honda

LantiLanti
2014/07/27 19:40

Július 21-e és 25-e között négy napon keresztül a Valencia mellett található Ricardo Tormo versenypályán tesztelt a Honda gyári WTCC-s csapata. A japán-olasz alakulat az utolsó szezon előtti gyakorlást is itt tartotta, így az összehasonlítási lehetőségek miatt kézenfekvő volt a választás.

A bajnokság kezdete óta mindössze egy komolyabb tesztre volt eddig lehetőségük, arra a Hungaroringen, közvetlenül a magyarországi forduló után került sor, a rendkívül szorosra tervezett naptár miatt azonban ennél többre nem adódott mód.

Mindez jelentősen bekorlátozta a Honda fejlődési lehetőségeit, és bár némileg sikerült közelíteni az egyeduralkodó Citroenhez, valójában érdemi változást nem tudtak elérni az erőviszonyokban. Persze jelentősebb mennyiségű teszt nélkül fölösleges is ilyenben bízni.

A mostani négy nap végre lehetőséget adott a JAS Motorsport és a Honda szakembereinek, hogy kipróbáljanak néhány újítást, amelyek az év utolsó harmadában, de talán inkább 2015-ben közelebb lendíthetik a Civic-eket a Citroenekhez.

"A négy napból hármat Gabriele Tarquini töltött az autóban, egyet pedig Tiago Monteiro. Az időjárás kegyes volt hozzánk, 29 és 33 fok között ingadozott a hőmérséklet, így hatékonyan tudtunk dolgozni, és a négy nap során közel 700 kilométert tettünk meg a tesztautóval" - mondta Alessandro Mariani, a JAS csapatfőnöke a WTCC Blognak.

Honda_motor

A gyári alakulat megkeresésünkre már korábban megerősítette, hogy leginkább várt motor hardver fejlesztőcsomag a valenciai tesztre még biztosan nem érkezik meg, így a csapat gyakorlatilag minden máson dolgozott.

"Több területet is érintettünk a valenciai teszt során. Sokat dolgoztunk a futóműn, az aero elemeken, a motorhangoláson és az autó beállításain is."

A beállítás nagyon fontos dolog, ám ahogy Michelisz Norbi korábban fogalmazott, elsősorban új alkatrészekre lenne szükség, mivel jelenlegi állapotában már csak max. néhány tized lehet az autóban. Nem hagyhattuk tehát ki a kérdést: számíthatunk-e érdemi fejlesztések érkezésére a következő fordulóban.

"Még folynak az egyeztetések, hogy mely újításokat vetjük be. Vannak olyan fejlesztéseink, amelyekhez homologizációra van szükség, tehát jokert kell felhasználnunk, de olyan módosításokat is kipróbáltunk, amelyek szabadon variálhatóak."

A WTCC Blog a Honda első számú pilótáját, Gabriele Tarquinit is megkérdezte a négynapos tesztről, ám a bevetendő alkatrészekről ő sem árult el többet.

"A munka 90%-ban a kasztnin folyt, elsősorban a futóműn és a beállítások finomításán dolgoztunk, illetve kipróbáltunk néhány új kormányszervót is. Azt sajnos nem tudom megmondani, milyen új alkatrészeket vethetünk be Termasban, mivel akadnak olyanok, amihez homologizáció szükséges" - mondta a veterán olasz a WTCC Blognak.

A tavaszi adatokkal végül nem nagyon lehetett összehasonlítani a mostaniakat, mivel a hőmérséklet jó 20 fokkal haladta meg akkorit, de Tarquini és Mariani is egyetértett abban, hogy így is nagyon hasznos munkát sikerült végezni Valenciában.

Monteiro_sedan_honda

A JAS Motorsport főnökét további két érdekességről illetve pletykáról is megkérdeztem. Az egyiket Tiago Monteiro egy fotója váltotta ki, amelyen egy homályos Honda látszik hátulról, és első ránézésre úgy fest, mint egy szedán Civic. Megkérdeztem Marianit, mondana-e pár dolgot róla, de csak félig kielégítő választ kaptam:

"Sajnos nem mondhatok, ez egy teljen titkos dolog. Annyit viszont elárulhatok, hogy nem a WTCC-be készül."

Ez esetben két tippem van. A fotó mellett szerepelt a #CTCC hashtag, tehát elképzelhető, hogy a Honda a kínai túraautó bajnokságba épít autót. Ha nem, akkor talán már az új TC3-as kocsit próbálgatják? Idővel biztosan megtudjuk.

A másik pletyka az Argentínában indítandó harmadik Honda volt, amelyet a forrás egy helyi pilóta alá tett volna. Erre Mariani csak annyit mondott: "big bullshit". Értettem, uram!

Hozzászólások