WTCR - Mullernek nem kell a szimulátor

Mullernek nem kell a szimulátor

LantiLanti
2012/10/27 22:06

Bár másodszor utazik a WTCC mezőnye Sanghajba, idén is tanulni kell a pályát, hiszen míg tavaly a "bográcsozós" Tianma körön zajlottak a versenyek, addig ebben a szezonban a Forma-1 által is használt Shanghai International Circuit egy módosított, 4.603 méter hosszú változatát használják majd. Ki így, ki úgy készül az ismeretlenre, Yvan Muller például nem hisz a szimulátorban.

"Nem sok mindent tudok a sanghaji pályáról, de nem is nagyon kutattam utána az interneten. A felvételek és az adatok hasznosak lehetnek, de a valóság teljesen más. Általában, ha új pályára megyünk, igyekszem a lehető leghamarabb megérkezni, hogy legyen időm körbesétálni, vagy végigmenni kerékpárral. Ilyenkor minden apró részletet megnézek. Szerintem ez sokkal hatásosabb, mint szimulátorozni, vagy videó felvételeket nézni" - véli a háromszoros világbajnok.

"Emellett inkább azon dolgozom, hogy fizikálisan felkészítsem magam, és minél gyorsabban hozzászokjam az időeltolódáshoz. Az év ezen szakában rengeteget utazunk Ázsiába és vissza, ilyenkor pedig a kondíció, az alvás és a táplálkozás szerepe nagyon megnő."

Muller jelenleg Rob Huffal azonos pontszámmal áll a világbajnokság élén, és abban bízik, hogy Sanghajból már némi előny birtokában távozhat.

"Nagyon izgalmas a jelenlegi helyzet az összetettben, nem hiszem, hogy valaha is lett volna ennél szorosabb küzdelem a WTCC történetében. A célom az, hogy minél több pontot gyűjtsek, mert jó lenne úgy utazni a makaói versenyre, hogy előnyben vagyok a pontok tekintetében. Ez mindenképpen megkönnyítené a dolgom."

És Muller nem téved, tényleg ez az első alkalom, hogy két fordulóval a bajnokság vége előtt az élen álló két pilóta között egyetlen pont különbség sincs. Korábban azonban már kétszer is előfordult, hogy egy pont volt a differencia, 2005-ben Andy Priaulx vezetett ennyivel Dirk Müller előtt, egy évvel később pedig szintén ő áll így, ám akkor Gabriele Tarquini volt az ellenfele.

FONTOS! Kérlek csatlakozz a Túraautó Hírblog Facebook Csoportjához ITT.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások