WTCR - Muller saját csapatot indít otthon
Muller saját csapatot indít otthon

Muller saját csapatot indít otthon

LantiLanti
2013/02/14 08:03

Yvan_mitjet

Gyanítom, nem ez a nagy bejelentés, amire Yvan Mullertől vártunk, főleg mivel nem a saját pályafutásáról szól, de mindenképpen érdekes hír, és kijelölheti az utat a háromszoros világbajnok számára, miután lezárul aktív autóversenyzői pályafutása. Sebastien Loeb-höz hasonlóan Muller is saját csapatot indít a francia MitJet Superturisme 2L nevű francia sorozatban, mit több, egy-két futamon ő maga is rajthoz áll.

Távol álljon tőlünk, hogy le akarjuk szólni ezt a sorozatot, de MitJet 2L nem az a bajnokság, ami a háromszoros világbajnok kaliberéhez készült. A sorozatot elsősorban olyan tehetős autósport imádóknak találták ki, akik szeretnének aránylag alacsonyabb költségvetéssel és viszonylag erős kocsival menni.

Mitjet_general_12

A sorozat úgynevezett "turnkey" versenyzési lehetőséget biztosít azoknak, akik rendelkeznek megfelelő autóval, de azoknak is, akik nem. Az angol kifejezés önmagáért beszél, a pilótának nincs más dolga, mint megérkezni a pályára, elfordítani a kulcsot, és menni. Meg persze csengetni a végén. Ha valakinek már van Touring 2L versenyautója, az 15.000 euróért nevezhet a szezonra (7 forduló, 14 futam, pilótacsere engedélyezett), fordulónként 700 euróért komplett szerviz támogatást, 500 euróért autószállítást, 50 euróért pedig akár még bébiszittert is rendelhet magának. Akiknek nincs versenyautójuk, két opció közül választhatnak, a fapadosabb 34.000 euróba, a drágább 49.500 euróba kerül. Ebben benne van a kocsibérlés, a szállítás és a szerviz is.

Az autó maga meglehetősen költséghatékony darab. Csővázas kasztnira kerül a megfelelő borítás (lehet BMW, Audi vagy Mercedes formát rendelni, de a fotókon eddig csak BMW-t láttam), a munkát pedig egy soros kétliteres motor végzi, amely 235 LE leadására képes. A kocsi viszont mindössze 750 kiló, azaz súly-lóerő arányban ütősebb, mint egy WTCC-s technika. Persze az autósport nem csak erről szól... Hatsebességes szekvenciális váltó, 18-as gumik, kb. ennyit érdemes még tudni róla. Ja, és talán még azt, hogy 41.000 euróért bárki vásárolhat egyet.

Mitjet_BMW

Mitjet_Audi

Mitjet_Mercedes

A MitJet 2L idén egy futamot leszámítva csak franciaországi pályákon szerepel, többek között a legendás Pau-ban, a Le Mans Bugattin, Magny-Coursban és a Paul Ricardon. Az egyetlen külföldi versenyt Spa-ban rendezik.

Ebben a bajnokságban fog tehát rajthoz állni az Yvan Muller Racing, méghozzá fordulónként két versenyzővel, sőt egy vagy több futamon a mester is odateszi magát, nyilván VIP pilótaként. Muller emellett azt ígéri, hogy aki nála indul, azt egy-két hasznos tippel is segíti majd, amolyan bónuszként. A MitJet egyébként egyre népszerűbb Franciaországban, Sebastien Loeb is indít itt csapatot, Pauban pedig Jacques Villeneuve fogja kipróbálni magát és az autót.

Fotó: Yvan Muller, MitJet 2L

Hozzászólások