WTCR - Muller nyert, Loeb gyalult, Norbi 7.
Muller nyert, Loeb gyalult, Norbi 7.

Muller nyert, Loeb gyalult, Norbi 7.

LantiLanti
2014/04/20 15:22

Muller_arc_pr_qp

Úgy kb. fél körig reménykedhettünk, hogy lesz verseny, aztán kiderült, ma is a Citroen-színház előadására kaptunk jegyet a WTCC futam helyett. Yvan Muller 12 másodperces előnnyel győzött, Sebastien Loeb az utolsó előtti helyről indulva második lett, José Maria Lopez pedig csak Rob Huff és Michelisz Norbi ténykedésének köszönhetően nem végzett a harmadik helyen.

Pedig azt gondoltuk, Loeb és Lopez büntetése esélyt teremt a többieknek, köztük a negyedik helyről induló Norbinak is. Egy fenét... Ez is csak arra volt jó, hogy a Citroen megmutatta, azt csinál, amit akar az ellenfelekkel.

Nem kell rájuk haragudni, sőt tiszteletet érdemelnek. Kihasználtak egy olyan lehetőséget, amit bármelyik másik márka kihasznált volna, mélyen a zsebükbe nyúltak, igazoltak három klasszist és térdig ledolgozták a gatyájukat, hogy ilyen autójuk legyen. De akkor is fáj...

Muller valamilyen oknál fogva beragadt a rajtnál (már a formációs körön is nehézkesen indult), így az első körben Gabriele Tarquini vezetett, és Norbi volt a második. Ó, milyen öröm... Egy körig. Mert hiába hangoztatták a hondások, hogy a vizes pálya (a futam előtt esett) nekik kedvez, pár kanyar múlva már a zengős Civic lökhárítóját stírölte szemtelenül közelről a négyszeres világbajnok.

Michelisz_qp_pr_hatulrol

A C-Elysée minden mozdulatán látszott, remekül összerakott autó, így nem is okozott meglepetést, hogy hamar bedarálta a két Hondát, majd Muller-parancsnok irányításával, eltűnt a messzeségben. Mialatt mi Norbival voltunk elfoglalva, Loeb és Lopez valósággal átlépte a mezőnyt, egy kör után már a hetedik hely környékén fészkelődtek.

Huff volt számukra az első akadály, a Lada Granta ugyanis meglepően jól viselkedett esőben, a 2012-es világbajnok képességeit pedig senki sem vonhatja kétségbe. Loeb viszonylag gyorsan túljutott, Lopez viszont fennakadt a rostán, és körökön keresztül birkózott a ladással.

Loeb időközben Michelisz Norbi mellett is elment. A TV-ből úgy tűnt, a magyar pilóta nem erőltette túl a dolgot (tudva, hogy a C-Elysée egyébként is sokkal gyorsabb), ám érdekes módon a kilencszeres világbajnok a futam után külön kiemelte, Michelisz milyen erős volt.

Az argentin végül a hetedik körben talált utat Huff mellett, kicsivel később pedig már Norbinál kopogtatott, aki viszont igyekezett elreteszelni az ajtót. A 11. körben aztán Lopez a kettes kanyarban külső íven betette Norbi mellé a Citroent, a kijáraton pedig összekoccant a két autó. Az argentin előrébb került, és mint utóbb megtudtuk, az esetnél elállítódott Norbi kormánya. Az esetet egyébként vizsgálják a felügyelők.

A hátralévő körökben két izgalmas meccs folyt a pályán: Loeb harapdálta Tarquini sarkát a második helyért, Norbi pedig a megsérült autóval igyekezte tartani az ötödik pozíciót. Az Honda viszont egyre lassult, Csuti Laci kívülről úgy látta, mintha elfogytak volna a gumik, különösen a bal eleje, ami a futómű elállítódásának is betudható lehet. Várjuk a videót.

Lada_huff_pr_qp

Az eredmény: a 14. kör végén Huff, kicsivel később pedig Hugo Valente is megelőzte Norbit, aki így a hetedik helyen ért célba. A pontok, amikről a magyar pilóta olyan sokat beszélt tehát most megvannak, bár ebben picit több is benne volt.

A második helyért folyó küzdelem valamivel korábban eldőlt: Tarquini hiába védekezett briliánsan körökön keresztül, a 14.-ben Loeb végül mégis megelőzte.

A kilencszeres ralivilágbajnok ismét megmutatta, tökéletesen felkészült a WTCC-re, és már most egy szinten van két sokkal tapasztaltabb csapattársával. Jobban jött át a mezőnyön mint Lopez, és az utolsó előtti helyről második lett, az összetettben pedig átvette a vezetést.

A többiek közül ki kell emelni Tarquinit és Huffot, de Norbi is szépen védekezett Lopezzel szemben. Valente hozta a szokásos formáját, és megint ő lett a legjobb chevys, miközben a legtöbben (Morbidelli, Münnich és Borkovic) pontot sem tudtak szerezni. Na meg ott van még James Thompson, aki a végén elment Morbidellinek, és feljött a 10. helyre.

A TC2-es autók versenyét ismét Franz Engstler nyerte.

Az első futam végeredménye:

PR_R1

A műsor 17:00-kor folytatódik a második futammal, ám ha nem szakad rá ismét az ég Le Castellet-re, attól tartok, megint a Citroen előadása következik. De legalább a Hungaroringre tuti megpakolják őket ballaszttal.

Fotó: WTCC Media

[ad#2]

Hozzászólások