WTCR - Muller nem érti a körhátrányt
Muller nem érti a körhátrányt
Fotó: WTCC Media

Muller nem érti a körhátrányt

LantiLanti
2014/05/26 15:48

Yvan Muller a tegnapi második salzburgi futam után rendesen kipanaszkodta magát. A Pechito Lopez elleni kikeléséről már olvashattatok itt a WTCC Blogon, ám a négyszeres világbajnok a versenyigazgató ténykedésével sem volt elégedett.

A látványos rajtbalesetben megsérült Muller Citroenjének jobb hátsó felfüggesztése, ám a raliban nevelkedett francia szerelők a piros zászlós megszakítás alatt a fejük tetején pörögve dolgoztak rajta. A közvetítés során csak az látszott, hogy végül csalódottan betolják a boxba, ám mint kiderült, valójában elkészültek vele.

Az Autosport magazin beszámolója szerint az egyes rajtszámú C-Elysée készen állt volna a folytatásra, ám Muller csak egy kör hátrányban mehetett volna tovább, amit viszont a csapat nem vállalt.

"Időben elkészültünk az autóval, de amikor megkérdeztük a versenyigazgatót, azt a választ kaptuk, hogy körhátrányban vagyunk. Ezért határoztunk úgy, hogy nem megyünk vissza, de ettől még nem értek egyet a döntéssel" - idézi Mullert az Autosport.

"Ugyanannyiszor haladtam át a célvonalon, mint mindenki más. Piros zászlóval félbeszakították a versenyt, és ilyenkor a piros zászlós kör már nem számít bele" - érvelt dühösen Muller.

A James Thompsonnal történt ütközés után a francia egyszer körbement a pályán, majd bejött a boxba. A versenyirányítás először csak a biztonsági autót küldte be, így a mezőny a safety car mögött megkezdett egy újabb kört, amikor már Muller a boxban volt. A második kör alatt döntöttek a piros zászlóról, így a végén a mezőny felsorakozott a célegyenesben. Ténylegesen tehát valóban nem fejezték be a második kört.

Átolvastam a WTCC nyilvános elérhető sportszabálykönyvét, abban annyi szerepel, hogy ilyen esetben piros zászlós döntés meghozatala előtt teljesített utolsó szektor sorrendjét kell alapul venni, ami ez esetben a második kör valószínűleg első szektora (pontosan nem lehet megmondani, mikor hozták a döntést). Ezt Muller ugyan tényleg nem teljesítette (mert már a boxban állt), de véleményem szerint nem volt körhátrányban sem, hiszen az első kör végén - ugyan a boxutcában - de áthaladt a célvonalon. A második kört senki más nem teljesítette, tehát kicsit én is értetlenül állok a körhátrány előtt.

Megpróbálom felvenni a kapcsolatot a magyar autósport szakembereivel, és ha ők is elmondják véleményüket, azzal kiegészítem ezt a bejegyzést.

Muller csalódottsága egyébként érthető, a baleset után összesen 10 TC1-es autó maradt, a Citroen erejét látva pedig még a boxutcából indulva, sérült autóval is össze tudott volna kaparni pár pontot. Így viszont nullázott, és Lopez 41 pontra meglépett tőle az összetettben.

Hozzászólások