WTCR - Muller: hülye a pontrendszer
Muller: hülye a pontrendszer
Fotó: WTCC Media

Muller: hülye a pontrendszer

LantiLanti
2014/06/30 10:50

Yvan Muller ismét felszólalt a WTCC-ben jelenleg érvényben lévő pontrendszer ellen. A négyszeres világbajnok morgása nem új keletű, és nem is feltétlenül azzal hozható összefüggésbe, hogy éppen hátrányban van Pechito Lopezzel szemben, hiszen már akkor is panaszkodott a szabályokra, amikor éppen ő vezette az összetettet.

Tavaly, sőt tavaly előtt is felemelte a hangját az ellen, hogy jelenleg ugyanannyi pontot lehet szerezni a fordított rajtrácsos futam megnyerésével, mint ha valaki az időmérőn kiharcolt pozícióból indulva, a leggyorsabb ellenfeleket megelőzve győz az elsőn.

"Ez egyszerűen egy hülye pontrendszer" - foglalta össze tömören a véleményét Muller a Motorsport-Totalnak.

Érdekes módon ezúttal egy márkatárs győzelme ütötte ki nála a biztosítékot. Moszkvában Ma Qing Hua kilencedik lett az időmérőn, az első futamot a hatodik helyen fejezte be, majd megnyerte a másodikat, és ezzel ő lett a hétvége legeredményesebb versenyzője.

"Nem normális dolog, hogy valaki a kilencedik helyre kvalifikálja magát, aztán mégis ő szerzi a legtöbb pontot a hétvégén, csak azért, mert képes a második futamon ellépni az az elejéről. Ez őrület" - füstölgött tovább a francia.

Mullernek megoldása is van a problémára, ami ráadásul nem példa nélküli.

"Egyszerű a helyzet, a második futamon kevesebb pontot kéne osztani" - zárta a Citroen pilótája.

A jelentősebb nemzetközi sorozatok közül a GP2-ben találunk példát ilyenre. Az F1 első számú junior sorozatában az első versenyen a 25-18-15-12 kezdetű pontrendszer van érvényben, a fordított rajtrácsos második versenyen viszont csak az első nyolc kap pontot, a 15-12-10-8 kezdetű szisztéma alapján.

A pilóták szemszögéből nézve teljesen érthető Muller dühe. Ha egy versenyző mindenkinél gyorsabb egy adott hétvégén, akkor természetes, hogy úgy érzi, neki jár a legtöbb pont. Megfordítva a dolgot, jogosan érzi meglopva magát, ha egy olyan rivális többet kaszál nála, aki egyébként erőből labdába sem rúgott vele szemben.

A fordított rajtrácsos rendszer egyik lényege viszont pont az, hogy kiegyenlítettebbé tegye a pontversenyt, és ebben bizony benne vannak az ilyen esetek. A télen egyébként a WTCC vezetősége egyszer már megrágta Muller javaslatát, ám úgy döntöttek, minden marad a régiben.

Hozzászólások