WTCR - Audi fölényt és nehéz magyar kezdést hozott az első spanyol edzés
Audi fölényt és nehéz magyar kezdést hozott az első spanyol edzés
Fotó: fiawtcr.com

Audi fölényt és nehéz magyar kezdést hozott az első spanyol edzés

LantiLanti
2020/10/31 09:40
Az Audik és a Lynk & Co-k indítottak a legjobban a Motorland Aragonon, miközben a magyar pilóták számára nehezebben kezdődött a WTCR spanyolországi hétvégéje.

A 45 perces első szabadedzés reggel nyolckor, a felkelő őszi nap fényében kezdődött, és sokaknak meggyűlt a baja a hideg pályával. A legtöbb versenyző egy bemelegítő kör után próbált mindent kihozni az autóból, de így is elég sok megcsúszást láttunk.

Az legjobb időt végül Gilles Magnus futott a Comtoyou Racing Audi RS3 LMS TCR-el, mögötte pedig csapattársa, Nathanael Berthon végzett. A német márkának fekszik a Motorland Aragon karakterisztikája; a másik két autó (Tom Coronel és a szabadkártyás Nicolas Baert) műszaki hiba miatt végzett hátrébb. 

Ahogy arra számítani lehetett, a további pluszsúlytól megszabaduló Lynk & Co is erősen kezdett, két autójuk van az első ötben, és mind a négy befért a top7-be. 

A magyarok számára viszont nem indult ennyire jól a spanyolországi hétvége, igazán talán csak Boldizs Bence lehet elégedett, aki a Zengő Motorsport Cupra León Competiciónjával mindössze egy tizeddel maradt el a hazai pályán versenyző Mikel Azconától. 

boldizs-hung-2020.jpg

A címvédő Michelisz Norbi a 15. helyen zárt, és az ideális körével is csak pár hellyel lenne előrébb. Számára viszont erős bíztatást jelenthet Gabriele Tarquini ötödik helye. Úgy tűnik, ennél több van a Hyundai i30 N TCR-ben, és  Norbi biztosan meg fogja találni a módját, hogy kihozza. 

A Honda alapból nehéz hétvégére készült, ezt jól mutatja Nestor Girolami kilencedik, és Esteban Guerrieri 11. helye. Tassi Atika a 19-ként zárt, ám azt meg kell jegyezni, hogy három márkatársával ellentétben ő nem volt itt, amikor az All-Inkl.com Münnich Motorsport a pályán tesztelt. 

Kismarty-Lechner Gábor bő 2.5 másodperc hátránnyal kezdett, innen kell megpróbálnia minél közelebb kerülni a mezőny végéhez. Ahogy ő fogalmazott, nála lassabban megy a tanulási folyamat, de mint mindig, ezúttal is igyekezni fog. 

Ki kell még emelni, hogy végre erősen kezdett a Vukovic Motorsport és a Renault Mégane RS TCR, illetve, hogy Jean-Karl Vernay-vel továbbra is nagyon kiegyensúlyozottnak tűnik a Team Mulsanne és az Alfa Romeo Giulietta Veloce TCR. 

Az FP1 végeredménye:

FP1-motorland-2020.jpg

Folytatás 10:35-kor a második szabadedzéssel, ami az Eurosport Playeren nézhető élőben Martin Haven és a BTCC-sztár Matt Neal kiváló kommentálásával. 

Hozzászólások