WTCR - Morbidelli: papíron ez nem a mi pályánk
Morbidelli: papíron ez nem a mi pályánk
Fotó: WTCC Media

Morbidelli: papíron ez nem a mi pályánk

LantiLanti
2014/06/06 11:14

Amekkora önbizalommal várták két hete a salzburgi hétvégét, most legalább annyira óvatosak a WTCC-s Chevrolet-pilóták, és nem ok nélkül. Míg az ausztriai pálya hosszú egyenesei és tempós kanyarjai szinte az anyaméh melegét jelentették az RML által épített autóknak, addig a csúszós és kanyargós Moscow Raceway már sokkal keményebb dió lehet számukra.

Salzburgba elég volt az 1.6 turbós motor brutális ereje, Moszkvában ennél sokkal több kell: tökéletes balansz, megfelelő gumistratégia, illetve a mechanikai-aerodinamikai tapadás hibátlan egyensúlya.

Egy megszerzett ám később elvett pole pozícióval és egy futamgyőzelemmel Gianni Morbidelli a Chevy armada legeredményesebb tagja, ám az F1-et is megjárt olasz veterán óvatosan fogalmazott az oroszországi hétvége kapcsán.

"Papíron ez a pálya nem kedvez annyira Chevrolet Cruze-nak, mint a Salzburgring, túlságosan kanyargós, és sok a lassú kanyar, amelyekkel idén már többször is meggyűlt a bajunk" - fogalmazott Morbidelli.

Az All-Inkl.com Racing versenyzője ráadásul először kóstolhatja meg a moszkvai kört, bár az ausztriai tapasztalatok alapján ez nem jelenthet gondot.

"Megint egy ismeretlen helyszín következik, ráadásul most nem lesz pénteki teszt sem. De ettől még nem veszett el a hétvége, hiszen Salzburgban sem jártam korábban, mégis sikerült bizonyítanom, hogy a profi versenyzők milyen gyorsan tudnak alkalmazkodni az új pályákhoz."

"Ehhez persze egy tökéletesen beállított autó is szükséges, hiszen ha minden rendben a kocsival, akkor könnyedén mennek a dolgok."

Morbidelli számára különösen fontos lesz a moszkvai verseny, hiszen szponzora, a pneumatikus termékeket gyártó és forgalmazó Camozzi komoly érdekeltségekkel rendelkezik az orosz piacon.

"A Camozzinak köszönhetem, hogy helyet kaptam az All-Inkl.com Racingnél, ezért nagyon szeretném, ha a szponzorom és a meghívott vendégek is jól éreznék magukat vasárnap."

Az olasz pilóta a 20 kilós pluszsúlyról mindössze annyit mondott, egészen biztosan nem segít majd.

Az oroszországi hétvége szombaton magyar idő szerint reggel hétkor rajtol az első szabadedzéssel, amelyet élőben, magyar kommentárral követhettek nyomon a hosszabbitas.hu főoldalán.

Hozzászólások