WTCR - Morbidelli: mint a Ferrarival
Morbidelli: mint a Ferrarival
Fotó: F1-facts.com

Morbidelli: mint a Ferrarival

LantiLanti
2014/05/14 12:28

A hétvégi szlovákiai WTCC forduló elsősorban az özönvízszerű eső miatt marad majd meg sokáig mindenki emlékezetében, na meg az egyenesben felúszó, jobbra-balra táncoló versenyautókat sem fejetjük el egyhamar. Kisebb fajta csoda, hogy senki nem törte össze magát a már-már pokoli körülmények között.

A legtöbb pilóta egyetértett abban, nem nagyon versenyzett még ilyen rettenetes esőben, ám akadtak olyanok is, akikben emlékeket ébresztett a felhőszakadás. Gianni Morbidelliben ráadásul igen kellemes emlékeket.

"Talán furcsán hangzik, de a hétvége során úgy éreztem, megfiatalodtam. Ez az időjárás eszembe juttatta a napot, amikor 1991-ben áthívtak a Ferrarihoz, hogy helyettesítsem Alain Prostot az Ausztrál Nagydíjon" - mesélte Morbidelli.

Az pesaroi pilóta 1990-ben a Scuderia Italia csapatnál mutatkozott be a Forma-1-ben, ám az évet már a Minardinál zárta. A kis olasz csapat a következő szezonra is szerződtette, ám az év utolsó futamát a Ferrarinál töltötte.

Történt ugyanis, hogy Alain Prost Japánban eléggé kiakadt az olasz csapatra, vezethetetlen traktornak nevezte az autót, és közölte, a szezon során hiába beszélt a problémákról, senki sem hallgatta meg. Az olasz önérzetnek ez már sok volt, a Scuderia az idényzáró előtt lapátra tette a professzort, és mivel a Minardi akkoriban a legendás V12-es Ferrari motorokat használta, Morbidellit hívták át beugrónak.

"Adelaide-ben a rajt után azonnal vízfüggönybe burkolózott az egész mezőny, őrült egy verseny volt, mégis sikerült a hatodik helyen célba érnem. Sajnos elég hamar félbeszakították a futamot, ha jól tudom, továbbra is az minden idők legrövidebb F1-es versenye."

MORBIDELLI_svk

A sok baleset miatt 14 kör után vetettek véget a versenynek, és mivel akkoriban még az első hatnak osztottak pontot Morbidellinek is jutott, igaz csak fél, a korai leintés miatt. 14 körrel valóban továbbra is ez a legrövidebb F1-es futam.

"Szerencsére egy nagy különbség volt a két verseny között, a Szlovákiaringen nem történtek balesetek, és nem láttunk mindenütt összetört autókat a pálya szélén."

"Ennek ellenére egy őrült vasárnapon vagyunk túl. Már az is komoly erőfeszítést jelentett, hogy pályán tartsam a Cruze-t, és valahogy eljussak vele a célig. Pont olyan érzés volt, mint annak idején a Ferrarival, de mindennél többet elmond a körülményekről, hogy most egy túraautóval kellett ennyire küzdeni."

Morbidelli stabil versenyzéssel a hatodik helyen ért célba az első futamon, a másodikat pedig törölték. Az újabb pontoknak köszönhetően az olasz továbbra is hetedik a bajnokságban.

A mai napra egyébként az All-Inkl.com Racing lekötött egy tesztnapot a Szlovákiaringre, így végre lesz idejük kísérletezni a beállításokkal, és rájönni, miért viselkedik gyakran túlkormányzottan a Chevrolet. Rájuk fért már.

Hozzászólások