WTCR - Morbidelli: én is tudok kemény lenni
Morbidelli: én is tudok kemény lenni

Morbidelli: én is tudok kemény lenni

LantiLanti
2014/04/29 20:45

Morbidelli_loeb_fra

Gianni Morbidelli az utolsók között jutott hozzá az RML által gyártott TC1-es Chevrolet Cruze-hoz, így nem meglepő, hogy voltak gondok az autóval az első két hétvége során. A Superstars tavalyi bajnoka azonban nem úszta meg ennyivel, a pályán is kapott ezt-azt az ellenfelektől.

A Paul Ricardon Tom Chilton forgatta ki a második futam rajtját követően, amit már a rutinos olasz sem hagyott szó nélkül, kijelentette, szerinte egy-két pilóta túlzásba viszi az agresszivitást a versenyek elején, és már az első kanyarban meg akarja nyerni a futamot.

"A TV-nézők számára ez talán szórakoztató, ám elég nagy a veszély, hogy ezt az utat járva elnéptelenedik a WTCC paddock, főleg, ha ilyen gyorsan követik egymást a futamok. Nem egy pilóta került már partvonalra túlzott keménység miatt."

"Fel fogom vetni ezt a problémát a következő versenyzői eligazításon, mert mindenkinek jobb, ha most elejét vesszük a dolognak" - mondta Morbidelli.

A korábbi forma-1-es versenyző kijelentette, ez nem kislányos panaszkodás a részéről, hiszen neki is megvannak az eszközei ilyen helyzetekben, ám nem hiszi, hogy ez lenne a követendő út a WTCC számára.

"Ne gondolja senki, hogy nem vagyok felkészülve ilyen helyzetekre, olyan kőkemény pilóták mellett tanultam bele a túraautó sportba, mint Johnny Cecotto vagy Roberto Ravaglia. Viszont az új szabályok láttán abban bíztam, hogy idén tisztán magas színvonalú versenyzés vár rám, nem néhány összetört karosszériaelem, és lezúzott kerék."

Morbidelli_fra_rajt

Morbidelli egyébként a hungaroringi hétvégétől új versenymérnökkel dolgozik, akinek érkezésétől nagyon sokat vár. A WTCC Blog értesülései szerint a brit Charles Hogde raliban ért el komoly sikereket, többek között a Prodrive mérnökeként (dolgozott Petter Solberg csapatánál is). Később a banbury-i csapattal próbálta ki magát a pályaversenyzés világában, 2012-ben pedig Alain Menu mellett dolgozott az RML/Chevrolet alakulatnál.

"Nagy megkönnyebbülés, hogy Charles érkeztével egy fontos kirakó a helyére kerül. A fékproblémák ellenére Marokkóban és Franciaországban is sikerült adatokat gyűjtenem az autóról, de szükségem van egy tapasztalt mérnökre, hogy ezekből teljesítménynövekedést tudjunk faragni."

"Kicsit talán túlzás, de olyan mintha a Hungaroringen kezdődne számomra a szezon. Bízom benne, hogy az új mérnökömmel megtaláljuk a megoldást az eddigi beállítási problémákra" - zárta Morbidelli.

Az olasz pilóta tíz ponttal 13. a bajnokságban, legjobb eredményét a marokkói második futamon érte el, ahol hatodikként intették le.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások