WTCR - Morbidelli a pole-ban, néhány óráig
Morbidelli a pole-ban, néhány óráig
Fotó: WTCC Media

Morbidelli a pole-ban, néhány óráig

LantiLanti
2014/05/24 21:22

Alig néhány óráig tartott a mezőny egyik legszimpatikusabb pilótájának öröme. Gianni Morbidelli nem kis meglepetésre mindhárom gyári Citroent megelőzve megszerezte a pole pozíciót a salzburgi időmérő edzésen, majd nem sokkal később megtudta, öt rajthelyes büntetést kapott, mivel sárga zászló alatt futotta legjobb Q1-es körét.

Na de vegyük csak az elejéről, és nézzük, hogyan alakult az időmérő a mezőny számára (Michelisz Norbiékról ITT olvashattok). A Q1 sima volt, egyedül Gabriele Tarquini tenyere izzadhatott picit az utolsó percekben, hiszen benn maradt gumit spórolni, a ladások pedig a 12. helyére fenték a fogukat. Ám hiába szélárnyékozott veszettül a három Granta, James Thompson végül csak megközelíteni tudta a maestrot.

A Q2-t az első gyors körök után félbe kellett szakítani, mert Dusan Borkovic falnak ment az egyenesben (ugyanott, ahol Valente az edzésen), és ezzel érdekes időt veszítettek a csapatok. Gyakorlatilag egyetlen köre maradt mindenkinek, és kettészakadt a mezőny. A három Citroen, valamint a Morbidelli, Coronel, Chilton chevys trió a Q3-ba jutásért, a négy Honda és René Münncih pedig a tizedik helyért, és a fordított rajtrácsos pole-ért szállt harcba.

Utóbbi eredményét a másik cikkben olvashatjátok, az előbbi meccset pedig Yvan Muller nyerte, Coronel és Morbidelli előtt. Már ekkor figyelemreméltó volt a Chevrolet-k gyorsasága, a Q3-ban pedig jött a bomba meglepetés: idén először elverték a francia armadát.

Sebastien Loeb gyorsabb volt mint José Maria Lopez (akiben talán benne maradt picit a Q1-ben történt durva megcsúszás), Morbidelli viszont mindkettejüket megverte úgy, hogy egy kicsit hibázott az utolsó kanyarban. Ezután érkezett Coronel, aki elmaradt az olasztól, majd Muller, aki óriási meglepetésre szintén. A végén mindössze 49 ezred maradt az chevys előnye, de megnyerte. Kezdődött az ünneplés, Morbidelli alig akart hinni a szemének. Ez az eset pár órával később megismétlődött vele, amikor megtudta, öt rajthelyes büntetést kapott.

A Q1 végén John Filippi az egyenesben félreállt a TC2-es SEAT-tal, ami sárga zászlót érdemelt. Morbidelli viszont így futotta meg leggyorsabb körét, és ezt nem hagyták szó nélkül. Azért az olasz sem a felügyelők döntését.

"Ez nem egy sportszerű döntés. Elvehették volna a Q1-es legjobb körömet, hiszen a másodikkal is bejutottam volna a Q2-be. Ez viszont túl nagy büntetést. John Filippi állt a pálya szélén a hatos kanyar előtt. Mit kellett volna tennem? Eljátszanom, hogy fékezek? Az egyenesben voltunk, és valaki állt a pálya szélén, ilyenkor nem fékezhetsz az időmérőn. Egyáltalán nem volt veszélyes helyzet" - mondta Morbidelli.

"De ha már ez a döntés született, miért nem hozták meg azonnal. Mindent beleadtam a Q2-ben és a Q3-ban egy olyan napom, amikor háromszor került elő a piros zászló."

"Sportembernek tartom magam, nem állítom, hogy nem volt kinn a sárga zászló, de ez akkor is túl szigorú döntés volt" - zárta az olasz.

Ebben az utolsó mondatban minden benne van. A döntés valóban elég szigorú, ám egy profi versenyzőnek tudnia kell, ha sárga zászló van kinn, muszáj lassítani. Akkor is, ha semmilyen okot nem lát rá. Lehet káromkodni a bukósisak alatt, csapkodni a kormányt, rángatni a váltót, de lassítani kell.

Morbidelli így a hatodik helyről indul majd, a Q3 megnyeréséért járó öt pontot viszont megtarthatja. Yvan Mulleré lesz a pole Sebastien Loeb és Tom Coronel előtt. A büntetés semmilyen formában nem befolyásolja Michelisz Norbi helyzetét.

CHILTON_hun_r1A Citroen-Chevrolet erőviszonyhoz még néhány gondolat. Tudtuk, tudjuk, hogy az RML motor erős, azt is, hogy Ray Mallockék tudnak autót építeni. Újra és újra le a kalappal előttük. A Citroen pedig továbbra is 60 kilóval nehezebb, ami szintén a Cruze-ok szekerét tolja. Segíthet versenytávon is, hiszen a gyors kanyarokban nagyobb terhelést kapnak majd a gumik.

Szerepet játszik még a Chevrolet-k javulásában, hogy a csapatok és versenyzők egyre jobban kiismerik az autót. A citroenesek több tízezer kilométert mentek a C-Elysée-vel a szezon előtt, a legtöbb chevys a Marrakesh előtti héten találkozott a technikával.

A hétvége lényege viszont a verseny, és az csak holnap lesz. Ott kell majd megverni a Citroent.

A Q1 végeredménye:

Q1_aut_14A Q2 végeredménye:

Q2_aut_14A Q3 végeredménye:

Q3_aut_14

Hozzászólások