WTCR - Monteiro búcsúja

Monteiro búcsúja

LantiLanti
2012/09/21 18:56

Tiago Monteiro különleges hétvége előtt áll. Egyrészt visszatér az Egyesült Államokba, ahol 2005-ben (azon az emlékezetes indianapolisi versenyen) élete egyetlen forma-1-es dobogós helyét szerezte, és ahol 17 Champ Car futamon szerepelt. Ám egyben egy hosszú történet végét is jelenti számára a sonomai futam, ez lesz ugyanis a portugál utolsó versenye a Leónnal. Szándékosan írtam így, hiszen ahogy arra számítani lehetett, Monteiro már nem kapja meg a SEAT új motorját, így hivatalosan egy SUNRED SR Leónnal köszön el a spanyol autótól.

"Egy különleges hétvége előtt állok. Ez lesz az utolsó két futamom a SEAT-tal, és egyben az első versenyem Amerikában a WTCC-vel. Többször is jártam már az országban, és nagyon szeretem. Ezzel a két futammal bezárul a kör" - nyilatkozta Monteiro.

A portugál pilóta a sonomai verseny után végre minden figyelmét a Hondára fordíthatja. Szükség is lesz rá, hiszen még rengeteg a munka a japánoknál, a suzukai bemutatkozás (október 21) pedig egyre csak közeledik.

"Sok feladat áll még előttünk. Keményen dolgozunk, de vészesen fogy az idő az első versenyig. Minden alkalommal, amikor az autóba ülünk fejlődünk kicsit. Látva a Honda és a JAS Motorsport elszántságát, és profi hozzáállását, biztos vagyok benne, hogy elérjük a céljainkat. Az első futam viszont nagy kihívás lesz, hiszen a Honda hazai pályán szerepel majd, és jók akarunk lenni."

Monteiro a legutóbbi teszt után még részletesebb képet tudott kialakítani az autó viselkedéséről.

"A Honda Civic fékrendszere nagyon hatékony, és különösen a kanyar bejáratánál teljesen máshogy viselkedik, mint bármelyik autó, amit eddig vezettem" - mesélte a portugál a Motorsport-Totalnak.

Ám mielőtt Suzukában először versenybe küldené a Civicet, Monteiro egy szép búcsút szeretne a Leónnal.

"Jó lenne bekerülni a pontszerzők közé. Mindent megteszek majd ezért, de nem lesz könnyű. Illetve szeretném, ha a nézők jól szórakoznának" - zárta a portugál.

A sonomai hétvégével a SUNRED León is elbúcsúzik a WTCC-től. Ez a furcsa, öszvér autó 2011-ben született. A SEAT először úgy döntött, nem épít 1.6 turbós motort, és azt javasolta partnereinek, hogy versenyezzenek tovább a 2.0 literes turbódízellel. A spanyol SUNRED istálló azonban a lichtensteini Lehmann céggel közösen, elég kis költségvetésből ugyan, de kifejlesztett egy 1600-as turbós motort, és a tavalyi évet ezzel versenyezték végig. Mivel a motorhoz a SEAT-nak semmi köze nem volt, az autót SUNRED SR 1.6T León névre keresztelték.

A SEAT közben meggondolta magát, és mégis épített egy saját motort, ám a sorozatos késések miatt több versenyzői idén is kénytelen volt a nem túl erős, és nehezen hangolható SUNRED blokknál maradni. Tom Boardman a Salzbrugringen, Fernando Monje pedig Portimaoban kapta meg a SEAT 1.6-osát, Monteiroék viszont a hondás szerződés miatt már nem akartak erre pénzt költeni. Az amerikai forduló után viszont a portugál a Hondához távozik, és nem marad több ilyen kocsi a mezőnyben.

Bár nem volt egy világverő motor, a SUNRED 1.6 turbósa mégis érdemel némi tiszteletet. Tarquini, Monteiro és Nykjaer összesen hét dobogós helyet szerzett vele. Gyanítom, ilyen szűkös költségvetésből más sem hozott volna kis sokkal többet. Ég veled, SUNRED León!

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások