WTCR - Mivel menjen jövőre Norbi?

Mivel menjen jövőre Norbi?

LantiLanti
2012/10/28 19:18

Tegnap este erről beszélgettünk Csuti Laci barátommal. Valami más miatt hívtam fel, de elég gyorsan ennél a témánál kötöttünk ki. Szerintem mostanság a WTCC-t követő rajongók is ezt a kérdést teszik fel a legtöbbször. Lacival jól átrágtuk a témát, majd miután letettük a telefont, arra gondoltam, összefoglalom nektek, mire jutottunk, aztán lehet majd rajta tovább beszélgetni. Ez a mi magán véleményünk, amit nem kell elfogadni. Mi sem ismerünk minden részletet, csak arra alapozva agyalunk, amit tudunk. Aztán jöhetnek a kommentek.

Chevrolet, Honda, BMW. Ez a három márka merült fel az utóbbi hetekben, mint lehetőség. Japánban a BMW-vel pont a két másik közé kerültek Zengőék, aminek szép kis szimbolikája volt. De vajon melyik lenne a legjobb választás? Azt szokták mondani, hogy az embernek mindig a céljaihoz kell eszközöket választani. A Zengő Motorsport és Norbi célja, ahogy egy nap világbajnok legyen a WTCC-ben.

Ám legyünk őszinték, ezen a szinten világbajnoki címet szinte kizárólag gyári autóval lehet elérni. Ahol az autógyárak versenyeznek, ott a privát csapatok nem nagyon rúgnak labdába, nézzétek csak meg az Le Manst vagy a WRC-t. Azért írtam, hogy "szinte kizárólag gyári autóval", mert a jövő év kicsit fura, átmeneti szezon lehet a WTCC-ben. A Chevy ugyan kiszáll, de biztos vagyok benne, hogy Cruze 2013-ban is az egyik legjobb autó lesz. A Honda pedig ugyan beszáll, de azt is valószínűnek tartom, hogy a Civic az év elején még nem lesz világverő autó. Szóval ha valamikor, akkor jövőre lehet esély arra, hogy egy jó privát istálló bajnok legyen a Chevrolet-vel.

Szóval akkor legyen Chevy? Jó lenne, csak arra ingük-gatyájuk rámenne a zengősöknek. Először is el kéne adni a két BMW-t és az alkatrészeket, lehetőleg jó áron. Már ez sem könnyű feladat. És bár a pontos árakat a Chevrolet kapcsán nem ismerem, de gyanítom, hogy a két Bömös jó ha kiad egy Cruze-t alkatrészekkel. És akkor? Van egy autó, amit sosem láttak, sosem mentek vele, beállítás és tapasztalat nulla. A kassza valószínűleg üresebb, mint egy magyar celeb feje, úgyhogy tesztről ne is álmodjunk.

Kiváló csapat a Zengő Motorsport, de nem vagyok biztos benne, hogy ilyen körülmények között egyből ki tudnák hozni a maximumot a Chevroletből. A Cruze pedig jobb már nem lesz, magyarul, ha az első évben nem tudnak bajnokok lenni vele, akkor 2014-ben már neccesebb lesz a helyzet. Addigra kiforrja magát a Honda, ki tudja, mi lesz a Ladával, a Forddal, a SEAT-tal. És ugye érkezik a Citroen is.

Akkor legyen a Honda! Biztos? Tuti, hogy a Civicért is szívlapáttal kell majd pakolni a lóvét, és nem a cipősdoboz akció keretében fogják ideadni. Két Civiről nem is beszélve. És mit kapunk cserébe? Lesz egy autónk, ami könnyen lehet, hogy csak az év második felére lesz igazán ütős, és amit szintén nem ismerünk. Ja, és B csapat lesz a Zengő Motorsportból. Pontosan nem tudom, hogy ez mit jelenthet, de sejtéseim vannak. Erős a gyanúm, hogy a szabadedzéseken fontosabb lenne egy harmadik variációt kipróbálni Tarquini számára, mint, hogy tökéletesen Norbira állítsák a kocsit. Mert a Honda nem jótékonykodásból akar B csapatot.

Marad a BMW. Világbajnokok biztos nem lesznek vele, amíg a gyár nem tér vissza, de még mindig vannak előnyei. A legnagyobb, hogy a csapat és Norbi is jól ismeri, de még mindig lehet fejlődni vele. Ahogy Bári Gergő mondta, a lehetőségek kb. 30%-át tudták eddig kipróbálni. A másik előny, hogy az autó és az alkatrészek is a csapat tulajdonában vannak, tehát jóval olcsóbb lenne BMW-vel folytatni, mint bármire váltani. A pénzt pedig lehetne tesztelésre fordítani. Ha Münchenben faragnak kicsit az autó súlyából (hogy ki tudják használni a kompenzációs rendszert), és esetleg pár pacit is sikerülne kicsalogatni a motorból, akkor egyértelműen a Bömbi lehet a legjobb választás.

Összefoglalva: 2013-ban szerintem sem a Chevrolet, sem a Honda nem vinné sokkal közelebb a csapatot a világbajnoki címhez, viszont óriási pénzekbe kerülne a váltás. A BMW azonban kéznél van, és ha csak egy kicsit reszelnek rajta Münchenben, akkor továbbra is jó lehet a Yokohama kupára valamint egy-két futamgyőzelemre. Ha ennél többre vágyunk, akkor valószínűleg egy gyártóval kéne összeállni.

Ti mit gondoltok?

FONTOS! Kérlek csatlakozz a Túraautó Hírblog Facebook Csoportjához ITT.

Fotó: WTCC Media

Grafika: Gyökér Péter (Plett) 

Hozzászólások