WTCR - Misyulya: Dudukalo kölcsönbukójával mentem
Misyulya: Dudukalo kölcsönbukójával mentem
Fotó: WTCC Media

Misyulya: Dudukalo kölcsönbukójával mentem

LantiLanti
2014/07/24 10:40

A Lada Granta kupa 2013-as bajnoka jött, látott, és szép csendben távozott is a WTCC-ből. Nikita Misyulya az orosz márkakupa megnyerésével kivívta magának a jogot, hogy részt vegyen a Túraautó Világbajnokság moszkvai futamán. Mivel azonban az anyamárka éppen nyakig ült a gondokban, az orosz srác a Campos Racing egyik TC2-es SEAT-jával tehette próbára magát.

Misyulya rettenetesen készült a hétvégére, hiszen egy évvel korábban még álmodni sem nagyon mert ilyen lehetőségről. Édesapja egy szezonra nevezte be a Granta kupába (mindenféle érdemi tapasztalat nélkül), azzal a felkiáltással, hogy "próbáld ki magad, fiam, aztán felejtsd el az egészet." A vége viszont bajnoki cím és WTCC-s vendégszereplés lett, amit az orosz szeretett volna kihasználni.

Ma már tudjuk, nem sikerült jól a bemutatkozás, de hogy miért nem, az kiderül Misyulya saját beszámolójából, amelyet a 'Championat' tett közzé. Íme a legérdekesebb részek:

"Egy közel hét éves TC2-es SEAT Leónnal mehettem, de ahogy mondani szokás, ajándék lónak ne nézd a fogát! A pénteki nap a bemutatkozással indult, megismerkedtem a csapattal, és átbeszéltük a dolgokat a mérnökkel. Aztán jöhetett a gépátvétel és a felszerelés ellenőrzése, de itt már kezdődtek a problémák" - meséli Misyulya.

"Kiderült, hogy az én bukósisakom nem felel meg a WTCC-s előírásoknak. Az ellenőr rendkívül szigorú volt, nem is tudom, hogyan sikerült meggyőznöm, hogy adjon egy kis haladékot, amíg beszerzek egy másikat. Az enyém a 8858-as szabványnak felet meg, de ide 8860-as kellett. Ilyen bukósisakot viszont Oroszországban csak rendelésre, 1-2 hónap várakozással lehet beszerezni."

"Elkezdett kattogni az agy, hiszen elég bosszantó lett volna egy ilyen apróság miatt lemaradni a hétvégéről. Végül felhívtam Alexei Dudukalot, aki nagyon rendes volt, és azonnal segített. Autóba ült, eltöltött pár órát a moszkvai dugóban, de megoldódott a probléma. Ezúton is szeretném megköszönni neki."

MISIULIA_seat_palyan

Misyulya ekkor talán úgy érezte, a nehezén már túl van, pedig az igazi gondok csak ezután következtek.

"A szombati első edzésen az ismerkedés volt a cél, hiszen ez az autó semelyik olyanhoz nem hasonlítható, amelyet korábban vezettem. Kijöttem a boxból, elfordultam balra, és elkezdtem felfele váltogatni: hármas, négyes, ötös... Hoppá, hol van az ötös? Nem tudtam ötödikbe és hatodikba tenni."

"Bejöttem, szétszedték, nézegették, tekergették, majd közölték, ezzel minden rendben van. Önbizalom növelő pillanat volt. Jöhetett a második edzés, aminek reménykedve vágtam neki, de egy teljes kört sem tudtam befejezni, amikor kiderült, a hatodik fokozat még mindig hiányzik. Újabb 10 perces szerelés, és a mérnök mutatja, most már minden rendben lesz. Próbálok váltani, de meg sem mozdul, se első, se második, se hatodik..."

A két szabadedzés tehát mehetett a levesbe, Misyulya pedig érdemi tapasztalat nélkül volt kénytelen odaállni a kvalira. Ehhez képest nem is ment rosszat, csak 31 ezreddel maradt el a Campos állandó versenyzőjétől, John Filippitől. Talán érthető, hogy ilyen előzmények után a versenyen nagyon meg akarta mutatni, de ez lett a veszte.

"Bizonyítani akartam, de elmelegítettem a gumikat, és végül elrontottam a féktávot az utolsó kanyarban, ahol 240 km/h-ról kezdünk el lassítani. Szerencsére nem sérült meg súlyosan az autó, szinte csak a falnak támasztottam. Eltört az egyik kormányösszekötő, és megsérült kicsit a hátsó szárny, de ennyi."

MISIULIA_fal

"A második futam ezután nem szólhatott másról, mint a biztos célba érésről. Ez végül a 16. helyen sikerült is, és 8.3 másodpercet kaptam Filippitől."

"Hogy milyennek értékelem az eredményt? Szerintem rendben van. Érdekes érzés volt viszont megtapasztalni, milyen bérelt autóval versenyezni. Elég drága, és a csapat sem tűnt valami lelkesnek. Néha kétszer kellett megkérni őket, hogy mérjenek guminyomást, stb."

"Hogy ezután a ralikrosszt jobbnak gondolom-e mint a pályaversenyzést? Fölösleges két ennyire eltérő kategóriát összehasonlítani, mindenkinek más jön be. De annyi biztos, hogy hozzám közelebb áll a ralikrossz a murvával, az ugratókkal és a nézőbarát lebonyolítással" - zárta az orosz.

Misyulya idén egy Skoda Fabiával versenyez a Ralikrossz Világbajnokság Super1600-as géposztályában, ahol jelenleg a második helyen áll, 25 ponttal Sergei Zagumennov mögött.

Hozzászólások